دیدبان

احیای سازمان مدیریت فقط در حد تعویض تابلو

احیای سازمان مدیریت فقط در حد تعویض تابلو

دیدبان: با وجود گذشت چند ماه از احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اما عملکردها نشان می‌دهد که تشکیلات و ساختار سازمان تغییر نکرده است و همچون دوران ۷ سال گذشته عمل می‌شود.

به گزارش افکارنیوز، تقریبا ۴ ماه از احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌گذرد؛ سازمانی که احیای آن از شعارهای اصلی حسن روحانی، رییس دولت یازدهم بود.
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت احمدی‌نژاد منحل و وظایف آن به دو معاونت رییس‌جمهور تحت عنوان «معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی» و «معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی» منتقل شد که روحانی در شعارهای تبلیغاتی خود ضمن انتقاد به این اقدام دولت گذشته، شعار احیای سازمان مدیریت را داد و از ابتدای کار دولت یازدهم و در نخستین نشست خبری خود نیز وعده داد که این سازمان را احیا خواهد کرد.

تحقق این وعده حدود یک سال و نیم به طور انجامید و شروع کار از جلسه ۱۹ آبان امسال شورای عالی اداری بود که در این جلسه که معاون اول رییس‌جمهور حضور داشت، با احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موافقت شد.

پس از آن ششم دی‌ماه و حدود دو ماه بعد، رییس‌جمهور مصوبه شورای عالی اداری را برای احیای سازمان به طور رسمی ابلاغ کرد. براساس این مصوبه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موظف شد اقدامات لازم از جمله تهیه و تنظیم شرح وظایف و ساختار سازمانی را به عمل آورد.

بلافاصله پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری توسط رییس‌جمهور، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز منصوب شد و محمدباقر نوبخت به عنوان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انتخاب شد.

۱۸ دی‌ماه نیز عنوان ساختمان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تغییر کرد تا پس از حدود ۷ سال این سازمان به نظام اقتصادی کشور برگردد.

این‌ها مراحل احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم است. این اقدامات در حالی صورت گرفته است که پس از این مدت به نظر می‌رسد که احیای سازمان تنها در حد تعویض تابلوی ساختمان بوده است و در عمل هنوز همان سیستم ۷ سال گذشته مشاهده می‌شود.

یک مقام آگاه در این رابطه به خبرنگار «افکارنیوز» می‌گوید: «تشکیلات و ساختار سازمان هنوز پیاده نشده است.»

وی با بیان این‌که با احیای سازمان باید تشکیلات داخلی تغییر می‌کرد، متذکر شد: «براساس آنچه که تصویب شده، افراد و عملکرد آنها باید مشخص شود، ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و تا زمانی که کاری انجام نشود، وارد مراحل اجرایی کامل نخواهد شد.»

این مقام آگاه با ذکر این نکته سازمان مدیریت به طور کامل احیای نشده است، خاطرنشان کرد: «در حال حاضر طبق تشکیلات قبلی عمل می‌شود و تشکیلات جدید پیاده نشده است.»

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن