دیدبان
انتقادات یک عضو ستاد ملی زن و خانواده از دیدار مولاوردی با "پاپ"؛

در مقابل متهمین در جایگاه متهم قرار نگیریم

در مقابل متهمین در جایگاه متهم قرار نگیریم

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، «شهیندخت مولاوردی» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در سفر سه روزه خود به واتیکان، با «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک های جهان دیداری داشته است. به دلیل برگزاری دیدار مولاوردی و پاپ پشت در‌های بسته و بدون حضور خبرنگاران، جزئیات گفتگوهای صورت گرفته در این ملاقات از زبان خود مولاوردی در رسانه‌ها انتشار یافته است.

معاون رییس جمهور در امور زنان، در بخشی ازدیدار خود با رهبر کاتولیک های جهان به تبادل نظر درباره مسائل مربوط به حوزه زنان و خانواده پرداخته است. مولاوردی پس از این دیدار به خبرنگار ایسنا گفته است: در دیدار پاپ «درباره چالش‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده و ضرورت ارائه راه حل‌های مشترک، اجماع و ائتلافی در زمینه بحران ازدواج، کاهش فرزندآوری و خشونت علیه زنان و کودکان و... گفت‌وگو کرده ام.»

بنا بر اظهارات مولاوردی، " ایجاد تعادل در حقوق زن و مرد"، "عدالت جنسیتی"، " نقش‌ زن‌ و مرد در خانواده" و " نقش‌ اجتماعی زن و مرد" از دیگر محورهای مطرح شده در این دیدار بوده است.

اگرچه تبادل نظر با رهبران دینی جهان از سوی مسئولان جمهوری اسلامی برای حل و فصل مشکلات مشترک در سطح بین الملل و با هدف بهبود وضع زندگی مسلمانان در سایر کشورهای جهان، به خودی خود، امری معقول و ضروری به‌نظر می‌رسد اما انچه قابل توجیه نیست، بی‌توجهی نسبت به طرح مسائل و مشکلات داخلی جامعه اسلامی در محافل غیر مرتبط است.

مانسبت به جایگاه زنان در دنیا طلبکاریم/ در مقابل متهمین در جایگاه متهم قرار نگیریم

طیبه صفایی عضو ستاد ملی زن و خانواده، با ابراز بی اطلاعی از اهداف و پشت پرده چنین دیدارهایی، به خبرنگار ایران اسلامی گفت: در عین حال که ما در سطح بین المللی باید اینگونه ارتباطات را حفظ کنیم ولی واقعیت امر این است که در حوزه زنان و خانواده هنوز هیچ برنامه ای نداریم و تمامی گام‌هایی را که برمی داریم، در راستای جلب رضایت مجامع بین المللی است.

صفایی با بیان اینکه موضع ما در حوزه زنان در مجامع مختلف بین المللی باید با لحن طلبکارانه باشد، افزود: همانطور که رهبری می فرمایند مانسبت به جایگاه زنان در دنیا طلبکار هستیم، برای اینکه دنیا مخصوصا کشورهای غربی به نوعی در حال تنزل جایگاه زن هستند و کرامت های انسانی را نادیده می گیرند و ما نباید در مقابل متهمین در جایگاه متهم قرار بگیریم و فقط به سوالاتی که آنها از ما می پرسند پاسخ دهیم. کاملا باید مواضع ما طلبکارانه باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم ادامه داد: وقتی ما با پاپ دیدار داریم، باید از وضعیت مناسب مسیحیانی که در ایران زندگی می‌کنند و امنیتی که کشور ما برای این مسیحیان بوجود آورده صحبت کنیم، در عین حال از پاپ بخواهیم آنها هم نسبت به تهیدات کلانی که در نظام جهانی علیه مسلمانان وجود دارد اعتراض کنند.

وی با بیان اینکه مبادا خطاهای گذشته را تکرار کنیم، اظهار داشت: اصل و محور ما قوانین داخل کشور و رهنمودهای مقام معظم رهبری است. صحبتهایی که به خصوص ایشان در سومین نشست اندیشه ای راهبردی در بحث زنان و خانواده مطرح کردند که باید در اولویت کاری قرار بگیرد.

این نماینده مجلس هشتم در گفتگو با ایران اسلامی تصریح کرد: طبیعی است که دیدار با علمای خودمان ارجحیت دارد و آنان در مسائل زنان و خانواده خیلی راهنمایی ها و توصیه های بهتری دارند. اگر هم از پاپ سوال میکنیم باید به آنها اطلاع رسانی کنیم در خصوص خانم های مسیحی در ایران و نه فراتر از آن.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن