دیدبان

پاسخ حماس به شروط تونی بلر برای بازسازی غزه

  پاسخ حماس به شروط تونی بلر برای بازسازی غزه

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، موسی ابومرزق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: تونی بلر، در سفر خود به غزه برای بازسازی و رفع محاصره غزه پنج شرط را مطرح کرده که این شروط عبارتند: برقراری صلح و آشتی، قبول برنامه‌های سیاسی فلسطینی و تشکیل کشور فلسطین طبق مرزها 67، تاکید بر اینکه جنبش حماس، جنبشی فلسطینی برای تحقق اهداف فلسطینی‌هاست و بخشی از جنبش اسلامی دارای ابعاد منطقه‌ای نیست؛ دیگر اینکه طرفین فلسطین و اسرائیل بپذیرند که تشکیل دو کشور راه حل نهایی پایان درگیری‌هاست و ارسال این پیام به مصر که حماس ارتباطی با سینای مصر ندارد که باید با دولت مصر برای جلوگیری از این طرز فکر مذاکره صورت گیرد.

ابومرزوق تاکید کرد: جنبش حماس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین است که سعی دارد تا حقوق و آرزوهای مردم فلسطین و آزادی واقعی آن را محقق کند و مهم‌ترین اولویت این جنبش در این مرحله برقراری صلح و آشتی فلسطین و پایان دادن به اختلافات متحد ساختن مردم فلسطین، تلاش برای برقراری آشتی ملی وعقب نشینی نیروهای اشغالگر از کرانه باختری و قدس و برپایی کشور مستقل فلسطین است و سعی دارد تا روابط خود را با تمام جهان عرب به ویژه مصر بهبود بخشد.

ابومرزوق پیرامون صلح آشتی فلسطینی کرد که دستیابی به این مساله محقق شده و جنبش حماس تمام بندهایی را که در این خصوص امضا کرده بدون استثنا اجرا می‌کند.

ابومرزوق در خصوص تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 پرسید آیا اسرائیل قبول می‌کند که کشور فلسطین در مرزهای 67 تشکیل شود و قدس پایتخت آن باشد؟ آیا اسرائیلی‌ها قبول می‌کنند که شهرک‌ها را ترک کنند و از اراضی کرانه باختری بروند، یا اینکه همواره می‌خواهند برای تحمیل سیاست‌های خود این منطقه را اشغال کنند؟

وی افزود: لازمه اثبات این ادعا که جنبش حماس جنبشی اسلامی است ابعاد منطقه‌ای را داراست. نیازمند آن است که ما برنامه‌ها و سیاست‌ها و طرح‌هایی را برای خود داشته باشیم اما در حال حاضر چنین طرح و برنامه‌ای در دست ما وجود ندارد.

وی در خصوص اینکه تشکیل دو کشور راه حل پایان درگیری‌هاست افزود: جنبش حماس تحت هیچ شرایطی نادیده گرفتن حقوق وخواسته‌های مردم فلسطین را نمی‌پذیرد.

ابومرزوق خاطر نشان کرد: سیاست جنبش حماس پیرامون مصر حفظ امنیت و ثبات این کشور است و در امور داخلی مصر مداخله نمی‌کند و از حامیان حفظ و ثبات در این کشور است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن