دیدبان

توهین به جامعه مداحی در واکنش به اعتراضات علیه یک کنسرت

توهین به جامعه مداحی در واکنش به اعتراضات علیه یک کنسرت

به گزارش دیدبان به نقل از سراج 24 ، در روزهای گذشته و با برگزاری کنسرت همایون شجریان در اصفهان حواشی فراوانی در اصفهان به وجود آمده است.

بر اساس اخبار گویی واکنشهایی از سوی برخی گروهها نسبت به این کنسرت شده است و البته اعتراض برخی را نیز موجب شده است.

به هر ترتیب بعد از این اعتراض ها که طبیعتا نمی توان له یا علیه آنها صحبت کرد، بیانیه ای از سوی مدیر کل ارشاد اصفهان منتشر شد که برای پاسخ به منتقدان و معترضان به کنسرت شجریان فرافکنی های گسترده ای درآن آورده شده است و توهین هایی صورت گرفته است.

در بخشی از بیانیه مدیر کل ارشاد اصفهان آمده است: «کاش این مدعیان در مقابل مداحی پاپ ذاکر و ذاکرها صف می‌کشیدند و از این‌که ذائقه بچه مذهبی‌های عاشق امام حسین علیه‌السلام آلوده به موسیقی پاپ شود مانع می‌شدند. کاش اجازه نمی‌دادند ریتم شور عزاداری را به جای تک ضرب پنجه پور و سه ضرب حاج صادق بگذارند.»

باید از آقای مدیر سوال کرد به واقع این دو چه ربطی به هم دارند؟ این مغلطه آقای مدیرکل اگرچه شاید نتیجه «زیاد احساساتی شدن» باشد، اما قابل پذیرش نیست که به خاطر انتقاد به گروه یا جریانی که نسبت به یک کنسرت اعتراض دارند، اینگونه یک مجموعه مداحی را زیر سوال برد.

شاید در برخی هیئات برخی انحرافها در سبک و مداحی و ... به وجود آمده باشد که قطعا نتیجه نفوذ جریان شیعه انگلیسی است ولی عامه هیئت ها و جریان های مذهبی در کشور به شیوه ای منطقی و درست عزاداری می کنند.

در بخشی دیگر از بیانیه  قطبی مدیرکل ارشاد اصفهان با کنایه های جدی دیگران را دعوت به گفتگو می کند اما متن با غرض نوشته شده هیچ نشانی از دعوت به آرامش و گفتگو ندارد. وی می نویسد:« لااقل بنده نه اردو کشی بلدم و نه داد می‌کشم»

در ادامه می آورد: هرکس، با هر نام و نشانی، با هر قد و قواره‌ای، با هر میزان سوادی، با هر شکل و شمائلی، با هر دغدغه و لق لقه‌ای، با هر حامی و پشتیبانی، با هر رنگ و زبانی، حرفی برای گفتن دارد یا احساس می‌کند قانونی زیر پا رفته یا ادعای فهم بیشتری دارد یا نیاز به دیده شدن دارد یا عربده‌ای در گلویش گیر کرده یا اندیشه‌ای در فکرش پنهان شده یا منطقی بر زبانش جاری است، بیاید تا با هم گفت‌وگو کنیم.

گویا بیانیه دادن و بیانیه نوشتن در پاسخ به انتقادات جدی منتقدان در مجموعه وزارت ارشاد رسم شده است. بیانیه هایی که در حرف و سخن هیچ ایراد و عذری بر آنها نیست اما با آنچه در عمل اتفاق می افتد از زمین تا آسمان فاصله دارد.

بیانیه اخیر مدیرکل ارشاد اصفهان، بیانیه چند روز پیش روابط عمومی وزارت ارشاد را به ذهن متبادر می کند. بیانیه ای که در آن نوشته بود:« وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید، به‌عنوان متولی فرهنگ و هنر جامعه، خود را موظف و مقید به رعایت حدود و شئون اسلامی و دینی می‌داند و به‌طور قاطع اعلام می‌کند که در هیچ‌یک از حوزه‌های زیرمجموعه اعم از کتاب، موسیقی، سینما، تئاتر و... تاکنون مجوزی برخلاف قوانین کشور، اعتقادات دینی و مذهبی مردم و شئونات جامعه صادر نشده و نخواهد شد و آنچه مدتی است در قالب خبر و گزارش علیه عملکرد این وزارتخانه منتشر می‌شود، فضاسازی و حاشیه‌سازی برخی رسانه‌های معارض و مخالف دولت می‌باشد که بدون ارائه هیچ‌گونه ادله مشخص و مستدل، صرفاً برای بحران سازی و حاشیه‌سازی فعالیت‌های این وزارتخانه، بازنشر داده می‌شود».

واقعیت این است که آنچه وزارت ارشاد آن را "فضاسازی و حاشیه سازی برخی رسانه های معارض و مخالف دولت" می خواند، تنها روایت بخشی از اتفاقات خلاف شان نظام اسلامی در مجموعه وزارت ارشاد است.

گویا وزارت ارشاد تلاش می کند، با صدور بیانیه و فرافکنی همه این اتفاقات را فضاسازی رسانه ای بخواند تا مگر علی جنتی از استیضاح و سوال در امان بماند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن