دیدبان

غایبان کارزار انتخابات اتاق بازرگانی

غایبان کارزار انتخابات اتاق بازرگانی

به گزارش دیدبان به نقل از دنیای اقتصاد ، شمع عمر دوره هفتم اتاق بازرگانی با تمام حاشیه‌ها و اتفاقات آن در حال خاموش شدن است. هجدهم اسفند‌ ماه انتخابات دوره هشتم اتاق برگزار می‌شود و نمایندگانی تازه نفس پا عرصه حضور در پارلمان بخش خصوصی می‌گذارند. تقریبا تمام حاضران در اتاق دوره هفتم اتاق بازرگانی متقاضی ورود به هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هشتم هستند. ثبت‌نام کرده‌اند و مشغول کار انتخاباتی برای کسب آرای لازم. گروه‌ها ثابت شده و اعضای آنها در حال گمانه‌ زنی‌های انتخاباتی، مناظره‌ها و پاسخ‌ها و پرسش‌ها از یکدیگر هستند.

 اما اکنون که چند هفته‌ای است از مهلت ثب‌نام می‌گذرد در لیست ثبت‌نام کننده‌ها نام چهار عضو در هیات نمایندگان که البته هر کدام در چهار سال اخیر کم تاثیرگذار نبودند خالی است.

اولین نام شناخته‌شده‌ای که در لیست ثبت‌نام کننده‌ها به چشم نمی‌خورد محمد نهاوندیان است. نهاوندیان که در دوره هفتم رئیس اتاق بازرگانی ایران بود با روی کار آمدن دولت یازدهم از پارلمان بخش خصوصی کوچ کرد و راهی دولت شد. در انتخابات پیش‌روی اتاق بازگرانی دیگر او کاندیدا نشده است.

اما نیامدن احمد پور فلاح، رئیس فعلی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران که از نزدیکان به محمد نهاوندیان هم است با بحث و حاشیه‌هایی همراه بوده است. او که از در دوره هفتم از چهره‌های شناخته‌شده در اتاق بود با حضور نیافتنش در انتخابات دوره هشتم بسیاری را غافلگیر کرد. اما دوستان و همراهان همیشگی او در طیف مجمع فعالان توسعه از جمله محمدرضا بهرامن به نظر می‌رسد همچنان مایل هستند که در اتاق بمانند.

از چهره‌های دیگری که در این دوره برای حضور در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توان به شجاع‌الدین بازرگانی و علی انصاریان اشاره کرد. دو عضوی که کمتر حضوری هم در جلسات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی داشتند. البته بازرگانی اکنون معاون پارلمانی وزارت نفت است و به نظر می‌رسد ترجیح می‌دهد به جای بخش خصوصی در حوزه دولتی فعال باشد. اما انصاریان همچنان از فعالان بخش خصوصی محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد از تصمیم خود در چهار سال قبل که در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت کرد چندان راضی نیست که دیگر این بار پا به این عرصه نگذاشته است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن