دیدبان

اعتراف جالب یک رادیوی آمریکایی درباره ایران

اعتراف جالب یک رادیوی آمریکایی درباره ایران

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، خبرنگار «رادیو ملی آمریکا» طی گزارشی میدانی از تهران تحت عنوان «غریو شعارهای مرگ بر آمریکا و میل به توافق هسته‌ای در خیابان‌های ایران» نوشت: ایرانیان کماکان در مراسم پیروزی انقلاب خود شعارهای «مرگ بر آمریکا» سر دادند، البته در کنار آن میل به بازسازی روابط با غرب نیز مشاهده می‌شود.


گزارشگر رادیو ملی آمریکا با اشاره به گفت‌و‌گو با طیفی از سیاسیون اصولگرا گرفته تا آنچه وی لیبرال خوانده و مردان و زنان جوان مسن و طبقات مختلف شهری نوشت: برخی مدعی هستند که با روی کار آمدن «حسن روحانی» رییس جمهور فعلی ایران تغییرات اندکی صورت گرفته و البته وی موفق شده تا حدودی روابط ایران با کشورهای دیگر را بهبود بخشد.


گزارشگر رادیو ملی آمریکا در ادامه این گزارش با تاکید بر تاثیر پذیری اهالی ایران از سخنرانی‌های «آیت‌الله خامنه‌ای» فرمانده کل قوای ایران به ویژه سخنان ایشان به ویژه در زمینه مذاکرات هسته‌ای نوشت: ایرانیان می‌گویند که تنها متکی بر رهنمودهای آیت‌الله خامنه‌ای هستند.


گزارشگر رادیو ملی آمریکا در ادامه به سراغ یکی از افراد دخیل در جریان اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ایران رفته و نوشته است: این فرد نمایشگاهی از شیطنت‌های آمریکا را در ایران به ما نشان داد.


دیوارهای سفارتخانه سابق آمریکا نیز مملو از تصاویر اجساد کشته شدگان نبردهای ویتنام و عراق بود. همچنین ما شاهد تجهیزات و اسناد گرفته شده در جریان اشغال سفارتخانه آمریکا در سال ۱۹۷۹ و دستگاه‌هایی که علامت «آژانس امنیت ملی آمریکا» بر روی آن‌ها وجود داشت، بودیم.


این شهروند ایرانی در ادامه و در پاسخ به سئوال پرسیده شده در زمینه احتمال حصول توافق هسته‌ای نسبت به نیات اوباما در این باره اظهار شک و بدگمانی نمود و با پرسش سئوالی در این زمینه گفت: «آیا شما خود اعتقاد دارید که آمریکا و ایران می‌توانند با هم دوست باشند؟ خیر پاسخ منفی است.»


این ایرانی در خاتمه تنها آرزویش را «استقلال ایران» از کشورهای غربی عنوان کرد.


در ادامه این گزارش میدانی خبرنگار رادیو ملی آمریکا به سراغ یک ایرانی فعال در عرصه بازرگانی و تحصیل کرده آمریکا رفت.


این شهروند ایرانی ساکن تهران با ذکر این که کشورش مهد فرصت‌ها می‌باشد، تاکید کرد که ایرانیان نسبت به حصول توافق هسته‌ای خوشبین هستند.


وی در ادامه اظهار داشت که کشورش قادر خواهد بود مرکز تولید کالا و مسیر ترانزیت به آسیای مرکزی باشد.


این شهروند ایرانی در خاتمه با اظهار امیدواری از حصول توافق هسته‌ای گفت: «وقتی که توافق هسته‌ای صورت پذیرد، من برای افتتاح اتاق بازرگانی ایران و آمریکا به واشنگتن خواهم رفت.»

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن