دیدبان

حرمی که نتانیاهو می‌خواهد حرمتش را زیر پا بگذارد

حرمی که نتانیاهو می‌خواهد حرمتش را زیر پا بگذارد

به گزارش دیدبان به نقل از ابنا ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در نظر دارد روز دهم مارس (ماه آینده میلادی) وارد حرم ابراهیمی شود.

وی گفته در راستای برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی خود به شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری؛ از جمله گوش آتصیون و منطقه یهودی نشین الخلیل که حرم ابراهیمی در آنجا واقع شده است، سفر خواهد کرد.

تصمیم نتانیاهو برای ورود به حرم حضرت ابراهیم(ع) که بی‌شک در راستای تبلیغات انتخاباتی وی برای کسب آرای صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد، می‌تواند باعث انفجار اوضاع و شکل گیری انتفاضه جدید همانند انتفاضه الاقصی شود.

مسجد یا حرم ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری قرار دارد و دومین بنای مهم اسلامی پس از مسجد الاقصی در سرزمین فلسطینی به شمار می‌آید. این مسجد در طول قرن‌ها و حتی تا امروز، محل زیارت مسلمانان از نقاط مختلف جهان بوده و هست. به صورتی که برخی از زائران که در قرن‌های گذشته از مناطق مختلف جهان به زیارت این مسجد آمدند، در این منطقه ساکن شده و فرزندان آن‌ها هنوز اطراف حرم ساکن هستند.

بر اساس اظهارات مورخان، این مسجد به دوران حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) باز می‌گردد، و گفته شده است که این حضرت چهار هزار سال قبل در این مسجد به خاک سپرده شد، و این مسجد هم به نام ایشان یعنی الخلیل نامگذاری شد. داخل این مسجد قبه‌هایی وجود دارد که برخی منابع تاریخی آن‌ها را مربوط به برخی از پیامبران و نزدیکان آن‌ها، یعنی حضرت ابراهیم(ع) و همسرش ساره، اسحق(ع) و اسماعیل(ع) و یعقوب(ع) و یوسف(ع) و همسران آن‌ها می‌دانند.

«شیخ محمد حسین» مفتی قدس تاکید کرد: دشمن صهیونیستی نسبت به ورود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به حرم حضرت ابراهیم(ع) در شهر الخلیل نگران است، زیرا می‌داند که این اقدام احساسات مسلمانان را جریحه دار می‌کند.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس می‌داند که حرم حضرت ابراهیم(ع) ملک مسلمانان است و تعرض به آن و دیگر مقدسات اقدامی خطرناک است، از این رو اسرائیل باید در قبال هرگونه بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی پاسخگو باشد.

این شخصیت دینی فلسطین یادآور شد: اخبار رسانه‌ها در مورد تصمیم نتانیاهو برای ورود به حرم حضرت ابراهیم یک تبلیغات انتخاباتی برای او و حزب متبوعش به شمار می‌رود، زیرا مقامات اسرائیلی همواره عادت دارند که پیش از هرگونه انتخاباتی به اماکن و مقدسات اسلامی تعرض کنند.

محمد حسین خاطرنشان ساخت: تمامی نمازخانه‌ها، رواق‌ها، ایوان‌ها، دروازه‌های مسجد مبارک الاقصی جزء لاینفک این مکان مقدس می‌باشد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ورود به حرم ابراهیمی هشدار داد و افزود این اقدام در جهت ایجاد تنش خطرناکی خواهد بود و ملت فلسطین در این باره ساکت نخواهد ماند.

جنبش فتح هم در این باره اظهار داشت: دیدار نتانیاهو از این مکان مقدس دینی، به منزله بنزین روی آتش خواهد بود و به تبدیل درگیری‌های سیاسی به تنش‌های مذهبی کمک خواهد کرد که هیچ کس نمی‌تواند درباره عواقب خطرناک این اقدام در صورت وقوع آن تضمینی بدهد.

چندین گروه و تشکل جوانان فلسطینی نیز برای مقابله با تصمیم شوم نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ورود به حرم حضرت ابراهیم(ع) فراخوان دادند.

این گروه‌ها و تشکل‌ها خواستار تجمع گسترده فلسطینیان در بخش قدیمی شهر الخلیل و راهپیمایی دانشجویان و دانش آموزان برای مقابله با این تعرض شدند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن