دیدبان

احتمال تغییر قانون انتخابات

احتمال تغییر قانون انتخابات

به گزارش دیدبان به نقل از جهان ، به دنبال بررسی سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص، یکی از مباحث شفافیت منابع مالی در انتخابات است که اعضای مجمع انتخابات مجلس خبرگان رهبری را از این امر استثنا نکردند.

برپایه این خبر انتخابات خبرگان بر اساس آئین‌نامه داخلی این مجلس برعهده خودشان است اما مجمع تشخیص شفافیت منابع و مصارف تبلیغاتی را استثنا نکرد و با قید مطلق این قانون را شامل همه انتخابات کرد.

*احتمال تصویب رای دادن به لیست‌ها در انتخابات مجلس

همچنین یکی از بندهای مهم سیاست کلی انتخابات، قانونمندشدن لیست‌های انتخاباتی بود که‌ با توجه به قانونمندشدن لیست‌های انتخاباتی در مجمع احتمال تصویب رای دادن به لیست‌های انتخاباتی به جای افراد در انتخابات مجلس در دستور کار مجمع تشخیص قرار گرفت.

برپایه این خبر قرار شده است امکانی فراهم شود، که افراد بتوانند هم به نامزدها رای دهند هم به لیست احزاب که در صورت تصویب این طرح به طور مثال به جای اینکه رای‌دهندگان اسامی ۳۰ نفر لیست تهران را در برگه رای بنویسند، صرفاً اسم لیست جامعه روحانیت یا لیست اصولگرایان را خواهند نوشت.

به گزارش فارس، بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات که پیش‌نویس آن توسط رهبری معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است، در جلسه روز هشتم آذرماه مجمع در دستور کار قرار گرفت.

پیشنهاد و بازنگری و اصلاح قانون انتخابات در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ توسط وزیر وقت کشور خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن