دیدبان

تونی بلر خواستار رفع حصر نوار غزه شد

تونی بلر خواستار رفع حصر نوار غزه شد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، «تونلی بلر»، فرستاده کمیته بین‌المللی چهارجانبه صلح خاورمیانه روز یکشنبه خواستار رفع حصر نوار غزه شد.

بنا به گزارش روزنامه «گلف‌تودی»، چاپ امارات، آقای بلر که به نوار غزه سفر کرده با انتقاد از رفتار جامعه بین‌الملل گفت جهان نوار غزه را رها کرده است.

نخست‌وزیر اسبق انگلیس رکود اقتصادی موجود در نوار غزه را «جنایت» خواند و جامعه بین‌المللی، اسرائیل و فلسطین را مقصر آن دانست.

وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواند رویکرد خود را در قبال نوار غزه تغییر دهد و حصر بازرگانی علیه غزه را بردارد.

«تونی بلر» فرستاده کمیته بین المللی چهارجانبه صلح خاورمیانه صبح یکشنبه از طریق گذرگاه «بیت حانون» (واقع در شمال نوار غزه) وارد غزه شده است.

محاصره تحمیلی رژیم اسرائیل بر غزه که از سال ۲۰۰۷ آغاز شده، یک و نیم میلیون ساکن این منطقه فقیر فلسطینی را با بحران مواجه کرده است.

قطع آب و برق، نبود مواد غذائی و دارویی، ساکنان شهر غزه را با فاجعه زیست محیطی روبرو کرده و شرایط بحرانی این منطقه در کوران منازعات سیاسی منطقه و جهان به بوته فراموشی سپرده شده است.

ساکنان غزه طی سالهای گذشته با حفر تونل در زیر گذرگاه رفح که تنها راه دور زدن محاصره تحمیلی رژیم اسرائیل بوده است، مایحتاج ضروری زندگی خود را از مصر تامین می‌کردند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن