دیدبان

حامی ساختارشکنان می‌تواند رئیس دانشگاه تهران باشد؟!

حامی ساختارشکنان می‌تواند رئیس دانشگاه تهران باشد؟!

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان ، طی روزهای آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعیین رئیس دانشگاه تهران تصمیم‌گیری نهایی را به عمل خواهد آورد و بر اساس گزینه پیشنهادی دولت به این شورا، محمود نیلی‌احمدآبادی چهره تندرویی که در حال حاضر نیز به طور غیرقانونی سرپرست این دانشگاه است باید بتواند نظر مثبت شورا را کسب کند. در همین راستا بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران معتقدند که نیلی‌احمدآبادی به سبب سوابق منفی و متعددش شانسی برای جلب‌نظر اعضای شورا را ندارد.

بر پایه این گزارش، معرفی نیلی برای وزارت علوم تاکنون با واکنش‌ها و مخالفت‌های تندی از جانب جامعه دانشگاهی کشور رو به رو گردیده چرا که سابقه ریاست او در دانشکده فنی دانشگاه تهران نشان می‌دهد اقداماتی که در دوره مدیریت وی رخ داده است عموما اقدامات سیاسی و هنجارشکنانه‌ای بوده است. همچنین مرور سوابق فرهنگی نیلی که بارها توسط جریان‌های دانشجویی بیان شده بیانگر این موضوع است که وی به معنای واقعی کلمه اعتقادی به دانشگاه اسلامی ندارد. انتصاب مدیرانی که حتی پایبندی ظاهری و حداقلی به شئونات نداشته‌اند.

رجانیوز نوشت: برپایی جشن‌هایی که به محفلی برای روابط خارج از عرف دختر و پسر تبدیل شده، همه در سوابق اجرایی او ثبت گشته است. از سوی دیگر برگزاری اردوهای مختلط بدون ضابطه در دوران ریاست وی و حمایت مالی از این اردوها و موارد دیگری از این قبیل نشان می‌دهد که شورای انقلاب فرهنگی نسبت به رای مثبت یا منفی به نیلی‌احمد‌آبادی کاملا مشخص است که باید کدام را انتخاب کند.

در همین راستا می‌توان مواردی از قبیل تحریک دانشجویان در سال ۸۴ در تعطیلی کلاس‌ها به دنبال انتصاب آیت‌الله عمید زنجانی(ره) به ریاست دانشگاه تهران و مورد مشابه آن در فتنه ۸۸ را نام برد. همچنین نقش او در نامه‌ای که در سال ۸۸ توسط برخی فتنه‌گران نوشته شد، بارز است. از طرف دیگر اعمال تبعیض و بغض نسبت به تشکل‌های انقلابی به گونه‌ای که از در اختیار گذاشتن حداقل‌های لازم فعالیت به تشکل‌های همسو با مواضع انقلاب و رهبری به شدت امتناع کرده و در مقابل از هیچ اقدامی برای تقویت تشکل‌هایی که متاسفانه مواضعی همسو با دشمنان کشور نیز داشتند، فروگذار نکرده سوابق او را به خوبی در مدیریت دانشکده فنی دانشگاه تهران نشان می‌دهد.

رجانیوز می‌افزاید: اما با تمام این موارد جای تعجب است که علت معرفی وی برای تصدی ریاست دانشگاه تهران چه بوده است؟ چرا که طی ماه‌های گذشته که او در سمت سرپرستی دانشگاه تهران بوده است نه تنها نشانی از تغییر در رویه او مشاهده نشده است بلکه همچنان بر رویه سابق خود اصرار دارد. به عنوان مثال هفته گذشته در دانشگاه تهران همایشی از سوی انجمن به اصطلاح اسلامی این دانشگاه درباره سالگرد بازرگان برگزار شد که این برنامه با چراغ سبز و نظر مثبت نیلی انجام گرفت و مشخص نیست وی که هنوز سرپرست دانشگاه تهران است این چنین نسبت به صدور مجوز برای تشکل‌های ساختارشکن و بزرگداشت بازرگان همکاری می‌کند، زمانی که رسما به عنوان رئیس این دانشگاه انتخاب شود، نحوه تعاملش با جریان‌های التقاطی و ساختار شکن این دانشگاه چگونه خواهد بود؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن