دیدبان
عضو کمیسیون امنیت ملی:

مجلس نمی گذارد، توافق بد صورت بگیرد

مجلس نمی گذارد، توافق بد صورت بگیرد

دیدبان: اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح کردن توافق دو مرحله ای با عنوان توافق بر کلیات و جزئیات اصلا قابل قبول نیست و این یک بازی جدید از سوی آریکایی ها است.

وی در گفت و گو با افکار نیوز اظهار داشت:طرح مساله توافق بر کلیات و جزئیات یک وقت گذرانی و موضوع انحرافی است زیرا در سال گذشته در آذر و دی ماه توافق مقدماتی و اولیه صورت گرفت و گفتند ۶ ماه بعد توافق نهایی صورت می گیرد، پس از آن نیز گفتند چهار ماه دیگر تمدید شده و بعد از آن باز هم هفت ماه دیگر تمدید کردند و حالا موضوع توافق بر کلیات و جزئیات را می گویند این دیگر قابل قبول نیست.

وی افزود: آمریکایی ها خیال می کنند مسئولین و مردم ایران مانند قبل از انقلاب هرچه آنها گفتند بگویند چشم که اینطور نیست، هر چند ما از ابتدا هم می دانستیم انها صداقت ندارند اما طرح موضوع توافق دو مرحله ای نشان می دهد که آنها واقعا صداقت ندارند و خیال می کنند مردم و مسئولین ایران مانند خودشان خنگ هستند در صورتی که خودشان نمی فهمند.

کوثری تاکید کرد:در مذاکرات هسته ای، نه تنها کلیات و جزئیات نمی تواند در دو مرحله باشد بلکه اگر آمریکایی ها و غربی ها واقعا می خواهند به توافقی برسند در یک مرحله کافی است زیرا مرحله مقدماتی آن پشت سر گذاشته شده است و هر چند قبول نداشتیم اما به آن عمل کردیم .

وی افزود: متاسفانه تیم مذاکره کننده ایران در آن مرحله سرشان کلاه رفت اما ما هم توافق اولیه را قبول کردیم و خود آنها هم اذعان دارند که به ان توافق عمل کردیم اما اینکه کلیات و جزئیات را مطرح می کنند نشان می دهد موضوع آنها هسته ای نیست بلکه آنها در منطقه به بن بست خورده اند و اسرائیل مشکل نا امنی شدیدی برایش به وجود آمده آمده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه طرح کردن توافق دو مرحله ای یک بازی است با اشاره به وظیفه تیم هسته ای در این مذاکرات تصریح کرد: تیم مذاکره کننده باید یک توافق خوب انجام دهد که منافع ملی را در نظر بگیرد. اگر بخواهد توافق بدی صورت گیرد مجلس وارد می شود و نمی گذارد .

کوثری با اشاره به سخنان اخیر آمریکایی ها مبنی بر تحریم های بیشتر بیان داشت: آمریکایی ها بلوف می زنند که تحریم ها را بیشتر می کنند، چیزی نمانده که بخواهند تحریم کنند و این در صورتی است که آنها از تحریم ها ضرر می کنند.

وی افزود: مردم می دانند اگر توافقی صورت نگیرد مقصر آمریکایی ها هسند زیرا ما به تعهدات خود عمل کرده ایم. موضوع تحریم موضوع جدیدی نیست که آمریکایی ها از آن دم می زنند و ما از سال ۵۹ به بعد محاصره اقتصادی از بعد از شکست آمریکایی در طبس رقم خورد تحریم ها هم شروع شد و روز به روز هم دیده ایم که علاوه بر اینکه امریکایی ها تحریم کرده اند اما به لطف خداوند به پیشرفتهای بسیاری رسیده ایم .

وی با تاکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه مقابله با تحریم ها بیان داشت: دولت و مجلس نه تنها به خاطر تحریم ها بلکه به عنوان یک الگوی کارآمد اقتصادی برای کشور باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن