دیدبان

روایت ابراهیم حاتمی‌کیا در دیوار شیشه‌ای

روایت ابراهیم حاتمی‌کیا در دیوار شیشه‌ای

دیدبان: به گزارش سرویس فرهنگی جهان نیوز، «دیوار شیشه ای» مستندی درباره مصطفی رزاق کریمی به کارگردانی سام کلانتری است و از نگاهی متفاوت زندگی این مستندساز کشورمان را به تصویر کشیده است. در این مستند هنرمندانی همچون ابراهیم حاتمی کیا، مرتضی رزاق کریمی، مهران ملکوتی و... خاطرات و دیدگاه های خود را درباره شخصیت و سبک مستندسازی مصطفی رزاق کریمی بیان می کنند.

بنابر این گزارش، مصطفی رزاق کریمی از سال ۱۳۵۵ فعالیت فیلم سازی مستند را به صورت آماتور شروع کرد و در سال ۱۳۵۸ جهت ادامه تحصیل در رشته معماری به کشور اتریش رفت. او در طول سالهای ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۰ به صورت حرفه ای در شبکه های تلویزیونی و مراکز فرهنگی کشورهای آلمانی زبان به عنوان کارگردان فعالیت داشته است.

در سال ۱۳۷۰ با دعوت بنیاد سینمایی فارابی به ایران بازگشت و به اتفاق مرتضی رزاق کریمی فیلم های متعددی کارگردانی کرد. اخیرا مستند «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی او برنده جوایز متعددی از جشنواره های معتبر شده است.

«یک فیلم، یک حقیقت» که هر قسمت آن با ساختاری متفاوت و توسط یکی از کارگردانان جوان سینمای مستند ساخته می شود، نگاهی نو به زندگی یکی از فیلمسازان شاخص سینمای مستند دارد.

گفتنی است «دیوار شیشه ای» یکشنبه ۲۶ بهمن ماه، ساعت ۲۳ و به مدت ۵۲ دقیقه از شبکه مستند پخش می شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن