دیدبان

افشای دو طرح شکست خورده اسرائیل برای حمله به ایران

افشای دو طرح شکست خورده اسرائیل برای حمله به ایران

دیدبان: روز پنج شنبه در تل آویو از برنامه ریزی نسبت به هدف قردادن مرکز اتمی ایران برنامه در گذشته پرده برداشته شد . اولین طرح حمله در سال۲۰۱۱ و دومی در سال ۲۰۱۲ طراحی شد که بنابر نقل منابع عالی رتبه صهیونیستی طرح حمله مذکور به دلیل مسائل سیاسی و عملیاتی غیر قابل اجرا باقی ماند .

به گزارش افکارنیوز؛ "عمیر راببورت"تحلیلگر نظامی و رئیس تحریریه سایت (Israel Defenseگفت): از آن زمان بعد ایرانی ها بسیاری از اقدامات امنیتی برای حفاظت تاسیسات اتمی به کار گرفتند. وبنا به نقل منابع امنیتی :"ایرانی ها به دنبال این تهدید اقدام به مخفی کردن سانتریفیوژها در زیر زمین کردند و در پی اقدامات حفاظتی ایران عملیات نظامی اسرائیل علیه برنامه اتمی بسیار پیچیده و دشوار شد ولی در عین حال با وجود تمام تلاشهای ایران ؛ بنا به نظر منابع امنیتی عملیات نظامی اسرائیلی علیه ایران  محال نیست زیرا امکان استفاده اسرائیل از دستگاه ها و اسلحه های فوق پیشرفته وجود دارد.هم اکنون افکار عمومی اسرائیل مشغول انتخابات عمومی این رژیم در ۱۷ماه اینده است.

ولی باید به جرات گفت تاریخی که منظومه امنیتی اسرائیل بدون انتظاردنبال آن است بسیار متفاوت است زیرا ماه خرداد تاریخ بسیار مهم وحساس و نقطه عطفی برای این رژیم است به دلیل اینکه تیرماه تفاهم نامه موقت امضاء شده بین ایران و دولتهای ۱+۵ به پایان می رسد. که در مقابل اقدام ایران به جمع آوری برنامه اتمی خود و دولتهای بزرگ اقدام به کاهش تدریجی مجازات اقتصادی علیه ایران خواهندکرد. به نظر راببوت امکان گسترش توافقنامه موقت بسیار ضعیف است. ولی در هر صورت اگر دولتهای غربی نسبت به مطالبات ایران درمذاکرات کوتاه بیایند در نتیجه خرداد ماه آینده اسرائیل در مقابل گزینه بسیار دشواری قرار دارد . آن هنگام است که اسرائیل مجبور می شودتصمیم سرنوشت ساز خود را بگیرد و آن یا اقدام نظامی هوایی برای تخریب برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و یا تسلیم تبدیل شدن عملی ایران به کشور اتمی.

وی ادامه داد فرضیه امضاء توافقنامه اتمی بین ایران و دولتهای ابرقدرت به هیچ وجه مورد رضایت اسرائیل نیست و حمله نظامی به ایران در صورت عدم دریافت چراغ سبز اسرائیل از جانب امریکا به ماموریتی محال تبدیل خواهد شد.و لی با همه این احتمالات بعید نیست دو منظومه امنیتی و نظامی در اسرائیل این روزها برای حمله نظامی در خرداد ماه آینده هم اکنون در حال برنامه ریزی باشندزیراباتوجه به خبر نقل شده از طرف نزدیکان دفتر "نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل اجرای انتخابات زود هنگام به این تحولات باز میگردد. و به نظر تحلیلگران اگر حکومت نتانیاهو با ائتلاف غیر منسجم وغیر فعال در ماه خرداد منحل باقی بماند مجبور به پذیرش هرنوع توافقنامه ناگوار با ایران خواهد شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن