دیدبان

سالک: اگر گشت ارشاد نتیجه‌بخش نیست چرا آقایان شیوه مؤثری ارائه نمی‌کنند

سالک: اگر گشت ارشاد نتیجه‌بخش نیست چرا آقایان شیوه مؤثری ارائه نمی‌کنند

به گزارش دیدبان ؛ احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزای تسنیم، با حمایت از حضور گشت ارشاد در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر در کاخ این جشنواره در برج میلاد اظهار داشت: پیش از هرچیز باید به این موضوع توجه داشت که انقلاب ما یک انقلاب ارزشی، فرهنگی و دینی است و طبق قانون اساسی کشورمان اجرای اصول و فرامین شرعی و همچنین حفظ رعایت حدود ادیان الهی، به عنوان یک اصل مطرح است از این رو اجرای حدود الهی و رعایت احکام آن وظیفه حاکمیت و مردم است. لذا هنرمندان، کسبه، دانشجویان و مرد و زن، مکلف به رعایت اصول دینی و ارزشی هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئول، مکلف به اجرای قانون در حفظ و رعایت شئونات دینی در جامعه هستند، افزود: با توجه به تکلیف قانونی در نظر گرفته شده برای پلیس، پیش از هر موضوعی، نیروی انتظامی مکلف به اجرای وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب است و طبق قانون پلیس و گشت‌های امنیت اخلاقی و ارشاد، موظف هستند تا در راستای اجرای وظیفه خود، به متخطیان تذکر دهند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قشری در جامعه نمی‌تواند در مقابل قانون مصونیت داشته باشد، گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط باید به تکلیف خود در اجرایی کردن قانون عمل کنند و نه تنها هنرمندان، بلکه هیچ قشری از جامعه نمی تواند خود را در مقابل قانون مصون بداند. از این رو ما به هیچ وجه بی بند و باری در محیط‌های فرهنگی را تاب نمی‌آوریم و همانگونه که با فیلم‌های هنجار شکنی همچون «خانه پدری و عصبانی نیستم» برخورد شد، با افرادی هم که به عنوان هنرمند، درصدد زیرپا گذاشتن ارزش‌های اسلامی هستند نیز برخورد خواهیم کرد.

سالک کاشانی ادامه داد: اینکه هنرمند یا هنرمندانی بخواهند خود را تافته جدایی از جامعه و مردم بدانند، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و خوشبختانه باید عنوان کرد که در مقابل برخی هنرمندان اینچنینی، هنرمندان ارزشی نیز در جامعه هنری ما کم نیستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «آقایان وزارت ارشاد در برگزاری جشنواره‌ای که به نام فجر نام‌گذاری شده،‌ موظف به حفظ ارزش‌های اسلامی و معرفی فیلم‌های فاخر و همسو با اصول فرهنگی کشور هستند»، در پاسخ به اثربخش بودن حضور گشت ارشاد در حاشیه جشنواره فیلم فجر، خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه برخی‌ها عنوان می‌کنند که این شیوه برخورد و این روش امر به معروف و نهی از منکر، اثر بخش نیست؛ اگر نیست پس چرا شیوه موثری را ارائه نمی‌دهند؛ این افراد می‌گویند که در زمینه عفاف و حجاب باید فرهنکسازی کرد، پس چرا نمی‌گویند چه کسی متولی فرهنگسازی است؟! از این رو به نظر می‌رسد این عبارات و حرف‌ها، تنها گنده‌گویی و فرار از مسئولیت است.

وی در پایان با اشاره به تاثیرگذار بودن گشت ارشاد در جامعه خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمان آقای احمدی نژاد، ایشان مساله‌ای را مطرح کردند که باعث حذف نقش گشت ارشاد در جامعه شد؛ این در حالی است که امروز آقایان نیز به دنبال همین موضوع هستند. اما تذکر لسانی بانوان گشت ارشاد قطعاً تاثیر گذار است و می‌تواند به سمت روشن کردن افکار جوانان و نوجوانانی حرکت کند که شاید اطلاعات درستی در خصوص حجاب و عفاف نداشته باشند؛ از این رو با توجه به این مظمون قرانی که عنوان می‌کند نجات یک نفر، نجات کل جامعه است، ما حضور گشت ارشاد را موثر می‌دانیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن