دیدبان

نتایج جالب نظرسنجی از صهیونیست‌ها درباره نصرالله

نتایج جالب نظرسنجی از صهیونیست‌ها درباره نصرالله

به گزارش دیدبان به نقل از واحد مرکزی خبر ، روزنامه رای الیوم به نقل از پایگاه شبکه هفتم اسرائیل ، تحقیقات انجام شده نشان می دهد، دیدگاه اسرائیلی ها نسبت به سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله،‌ قبل و بعد از حمله دوم اسرائیل به لبنان بسیار مثبت تر شده است.

از جمله خصوصیت هایی که اسرائیلی ها از آن نام می برند، قدرت رهبری نصرالله است.

بر اساس این پژوهش، ۷۶ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق( قبل از جنگ دوم ) گفته اند، سید حسن از قدرت رهبری برخوردار است ولی بعد از جنگ دوم درصد اسرائیلی هایی که معتقدبه قدرت رهبری سید حسن هستند، به ۸۰ درصد رسیده است.

پژوهشگران اسرائیلی ،‌ در تحقیق خود این سوال را هم مطرح کرده اند که آیا سید حسن نصرالله اهداف مورد حمله را دقیق مشخص می کند و در این خصوص هفتاد درصد از اسرائیلی ها گفته اند سید حسن اهداف را خیلی دقیق تعیین می کند و طبق این پژوهش بعد از حمله دوم اسرائیل ،‌ درصد اسرائیلی هایی که معتقدند سید حسن اهداف را دقیق روشن می کند به هفتاد و سه ممیز سه دهم درصد رسیده است.

علاوه بر اینها، پنجاه و پنج ممیز دو دهم درصد از پرسش شوندگان اسرائیلی درباره ظهور رسانه ای سید حسن نصرالله هم گفته اند، ظهور وی در ابعاد مختلف عالی بوده است و این میزان بعد از جنگ دوم سال دو هزار و شش به ۶۶ درصد رسیده است.

در این تحقیق سوالی هم درباره شخصیت کاریزماتیک سید حسن نصرالله مطرح شده است و پنجاه و نه ممیز یک دهم درصد از اسرائیلی ها گفته اند، سید حسن شخصیتی کاریزماتیک دارد اما این درصد بعد از جنگ دوم به شصت و پنج ممیز یک دهم درصد افزایش یافته است و پرسش شوندگان تاکید کرده اند وی شخصیتی بسیار کاریزماتیک دارد.

در این پژوهش همچنین به قضیه نحوه اجرا و مدیریت مذاکرات هم پرداخته شده است.

قبل از جنگ دوم، سی و هشت ممیز هفت دهم درصد از شرکت کنندگان گفته اند سید حسن مذاکره کننده ممتازی است ولی این درصد بعد از جنگ دوم لبنان به پنجاه و هشت ممیز دو دهم درصد رسیده است.

حزب الله از تل آویو ترسی ندارد

مرکز پژوهشهای امنیت ملی اسرائیل ،‌ در تحقیقی اعلام کرد: ترس از اسرائیل جایگاهی در حزب الله ندارد.

به نوشته روزنامه رای الیوم چاپ لندن، خودداری حزب الله از هرگونه اقدامی در مرحله قبل ، ناشی از قدرت بازدارندگی اسرائیل نبوده است بلکه به خاطر مشغولیت این حزب در اولویت های دیگری بوده است که تحولات لبنان و منطقه آنها را ( اولویتها ) تحمیل کرده اند.

در این تحقیق آمده است، دقت در تحرکات حزب الله بعد از حمله دوم اسرائیل موید آن است که نگرانی از اسرائیل در فعالیت ها و تحرکات حزب الله نه تنها تاثیر نداشته است چه بسا فاکتور اساسی هم نبوده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن