دیدبان

بیانیه یکی از دبیران کرمانشاهی خطاب به رئیس مجلس

بیانیه یکی از دبیران کرمانشاهی خطاب به رئیس مجلس

دیدبان: بیانیه ذیل توسط یکی از دبیران آموزش و پرورش کرمانشاه به پایگاه دیدبان ارسال گردیده است. پایگاه دیدبان در تایید یا نفی محتوا و صحت و سقم مطلب ارسالی هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

باسمه تعالی

ریاست عالیه ی مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی

با سلام و درود بی کران به ارواح طیبه ی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ملت ایران و جمیع خدمتگزاران اسلام و مسلمین ، در آستانه ی فجری دیگر از انقلاب پرشکوه اسلامی ، این ایام فرخنده را به جناب عالی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبریک عرض می نماییم و در این ایام که مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی و تصویب بودجه ی سال 94 است ، ضمن عرض خسته نباشید به نمایندگان محترم ، به نمایندگی از جامعه ی فرهیخته ی فرهنگیان کشور مطالبی را به استحضار می رساند:

آنچه در سالیان اخیر نه در گفتار که در عمل پیوسته تعطیل بوده ، توجه به جایگاه و منزلت اجتماعی قشر فرهیخته ی فرهنگی است ، قشری که همواره در فراز و نشیب های عصر حاضر، طلایه داران دفاع از ارزش ها و ناخدایان کشتی تعلیم و تربیت نسل جوان بوده اند . در دوران مجاهدت های ملت انقلابی ایران به رهبری حضرت امام (ه) معلمین یا خود همگام با سایر اقشار جامعه مستقیماً نقش مؤثر خود را ایفا نمودند یا با تشریح و تبیین اهداف و انگیزه های رهبر عالی قدر خویش ، یاران امام را که به تعبیر ایشان در سال 42 بعضاً در صلب پدرانشان بودند ، آن گونه در مدرسه ی عشق تعلیم دادند که سال ها بعد فهمیده هایی شدند که جهان را متحیر نمودند و محاسبات جبهه های کفر و الحاد را درهم پیچیدند و حماسه هایی آفریدند که با هیچ یک از معیارها و محاسبات دنیای امروز قابل سنجش نیست . همه ی مسئولین و مدیران ارشد این کشور امروز اگر به نام و نوایی رسیده اند و تماشاگر صحنه های دل آزار زندگی مظلومانه اما نجیبانه ی معلمان هستند ، همه به برکت گچ خوردن ها و حنجره دریدن های معلمانی است که سال ها سوختند و ساختند و مهربانانه این نابرابری ها را تحمل کردند و هیچ گاه از مساعدت و همراهی با ملت خودداری ننمودند و زمزمه های محبت و ایثار بی مثال خویش را از فرزندان این مرز پرگهر  دریغ ننمودند و زین پس نیزدریغ نخواهند نمود و قطعاً از اینکه خواسته های بحق و صنفی آنان که مشتمل بر مشکلات معیشتی و رفاهی و یکسان نبودن حقوق و مزایای آنان با سایر کارکنان دولت است ، مورد بهره برداری های سیاسی و کینه ورزی های معاندان نظام اسلامی بشود ، نگرانند .

 امروز که جبهه های نبرد ناجوانمردانه ی دنیای کفر در برابر نظام اسلامی تا درون خانه ها و کلاس های درس و از همه بدتر با پیشرفت فناوری های نوین و از طریق گوشی های همراه تا بیخ گوش و عمق دل و جان نسل جوان گسترده شده ،نیازبه توجه مسئولین و برنامه ریزان کلان کشور به مسئله ی آموزش و پرورش از هر زمان دیگری بیشتر احساس می شود و اولین قدم پس از تدوین برنامه های آموزشی و پرورشی و نگاه کارشناسانه به همه ی جوانب امر ، توجه اساسی و مؤثر به معلمین به عنوان مجریان اصلی برنامه های آموزشی و خط مقدم این جنگ نابرابر است اما متأسفانه تا به امروز جز در مقام حرف و شعار چنین توجهی دیده نشده و روز به روز مار تنگی معیشت و نگاه ترحم آمیز اقشار و اصناف به آنان و تبعیض آشکار در مقایسه با سایر کارمندان دولت و هزاران درد دیگر بر قلب های پاکشان چنبره می زند و دولت ها نیز هریک با بسته هایی از وعده و وعید در ایام انتخابات ، امیدهایی در دلها ایجاد می کنند و کلیدهایی برای گشایش انبوه مشکلات این قشر فهیم و فرهیخته ارائه می کنند اما در عمل تدابیرشان ناکارآمد می گردد و در این سالیان متمادی که معلمین عزیز در همه ی عرصه ها سنگ زیرین آسیاب بوده و بارهای گرانی که هیچ یک از نهادها و وزارت خانه ها تحمل و توان کشیدن آن را نداشته اند ، عاشقانه بر دوش کشیده اند ، هیچ گاه در عمل مورد عنایت نهادهای قانون گذار و مجری قانون قرار نگرفتند و مسئولین با بهانه هایی نظیر بار مالی سنگین برای دولت و بدتر ازآن زیاد بودن معلمان و ... از کنار این همه معضلات آموزش و پرورش بی صدا می گذرند غافل از این که اگر وضع به همین صورت ادامه داشته باشد صدای خرد شدن استخوان ها و ستون های خیمه ی اخلاق و تربیت در جامعه ، همه را مات و مبهوت خواهد کرد . لذا در جهت جلوگیری از عواقب و تبعات این امر ، از حضرت عالی و سایر نمایندگان ملت انتظار می رود ، با توجه به جایگاه رفیع مجلس و نقش نظارتی و قانونگذاری و تصویب بودجه های سالانه ی کشور ،که جزو وظایف ذاتی آن است ، در جهت رفع تبعیض های موجود اقدام مقتضی معمول داشته ، و با ابزار نظارتی و قانونی که در اختیار دارد ، وزیر محترم آموزش و پرورش را از خواب بیدار نموده و ملزم به پیگیری حقوق و خواسته های بحق معلمان نمایند . سؤالی که تاکنون جوابی قانع کننده و منطقی به آن داده نشده و همواره وجود دارد ، آن است که این همه تبعیض ناروا و ظالمانه چرا و تاکی ؟ آیا این همه بی مهری و بی توجهی ، پاداش نقش بی بدیل آنان در همه ی عرصه های انقلاب اسلامی از جمله دفاع مقدس و همراهی آنان در تمام صحنه های تلخ و شیرین قبل و بعد از انقلاب است ؟

آیا در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی نظیر انتخابات که جزو وظایف ذاتی و در حوزه ی مأموریت وزارتخانه ها و نهادهای دیگر است ، بدون حضور و دخالت و همکاری مستقیم معلمان ، کار به شکل مطلوب انجام می پذیرد ؟

 آیا علی رغم تأکیدات مکرر و صریح مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ که به فرموده ی معظم له زیربنای امور است ، به متولیان اصلی فرهنگ کشور و جهادگران خط مقدم مقابله با شبیخون فرهنگی غرب ، توجهی در خور شده است ؟

آیا توجیهات توهین آمیز مسئولین در ادوار مختلف در ارتباط با تبعیض های ناروا که معلمان را زیاد و آموزش و پرورش را نهادی مصرف کننده می دانند ، مغرضانه یا حداقل جاهلانه نیست ؟

آیا مجلس محترم در قبال وزیری که به خواب زمستانی رفته و در حالی که مجلس مشغول بررسی بودجه است ، وعده ی ارائه ی لایحه رتبه بندی معلمان را در اواخر اسفند می دهد ، مسئولیتی ندارد ؟

آیا وزارتخانه ای که مدیران استانیش تمام هم و غمشان تعامل با نمایندگان و تلاش برای جلوگیری از استیضاح وزیر است ، فرصتی برای نیل به اهداف عالیه ی تعلیم و تربیت و عمل به طرح تحول بنیادین خواهد داشت ؟

آیا کادر آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که حتی یک سوم معلمان هم کار نمی کنند و حداقل سه برابر آنان حقوق دریافت می کنند ، تافته ی جدا بافته هستند یا کارشان سخت تر از معلمانی است که در روستاهای دوردست به صورت شبانه روزی و به دور از خانواده و در کپرها وکانتینرهایی که بیشتر به سلول های انفرادی شبیه است ، خدمت می کنند ؟

آیا معلمی که شبانه روز در این فکر است که با حقوقی حدود یک میلیون و دویست هزار تومان چگونه اجاره ی خانه و قبوض خدماتی و شهریه های سنگین دانشگاه و مدرسه و مهدکودک و ایاب و ذهاب و قوت لایموت اهل و عیالش را تأمین کند ، می تواند بر رفتار دانش آموزانش اثر بگذارد ؟

آیا متناسب با تورم ناشی از افزایش سه برابری قیمت دلار که در قسمت اعظم مایحتاج ضروری بیش از سیصد درصد افزایش قیمت رخ داده است ، حقوق فرهنگیان نیز افزایش داشته است ؟

جناب آقای دکتر لاریجانی آیا در شرایطی که مدام خبر اختلاس های خرد چندصد میلیاردی و درشت چندهزار میلیاردی ، گوش و دل این ملت رنج کشیده را می آزارد ، درخواست احقاق حقوق پایمال شده امری نامعقول است که کسی به آن پاسخ نمی دهد ؟

آیا وزیری که به جای پرداختن به وظایفی که قانون برایش معین کرده با منصوب کردن مدیران کل استان ها با گرایش های سیاسی خاص ، و با وجود تأکید صریح رهبر معظم انقلاب  بر دور نگه داشتن نهاد تعلیم و تربیت از جناح بازی های سیاسی ، وزارت آموزش و پرورش را به بزرگ ترین باشگاه سیاسی تبدیل نموده ، و بسیاری از نیروهای مؤمن و انقلابی را از عرصه های مختلف مدیریتی خارج نموده ، نباید از سوی نمایندگان محترم مورد سؤال و استیضاح قرار بگیرد ؟به جرأت می توان گفت که بدنه ی اصلی آموزش وپرورش از مدیران وزارتخانه تا مدیران استانی و حتی مدیریت مدارس از آفت سیاست زدگی در امان نمانده است و این موضوع با مطالبات ومنویات رهبری معظم در تضاد آشکار است که ناگفته پیداست که در چنین مواردی مجلس محترم باید نقش نظارتی و بازدارندگی خود را اعمال می نمود .

از مجلس محترم انتظار می رود همان گونه که همیشه در مناسبت های مختلف از خواسته های به حق معلمان سخن می گویند ، در عمل نیز قدم مثبتی بردارند و نخواهند که فقط با حلوا حلوا کردن دهان آنان را شیرین کنند و در کنار رسیدگی به معیشت فرهنگیان با برنامه ریزی صحیح و همه جانبه از انحرافات اخلاقی و عقیدتی نسل جوان و آینده ساز جامعه جلوگیری نمایند و با تدوین برنامه های متناسب با نیازهای روز و منطبق با فطرت پاک انسانی ، آب رفته را به جوی باز گردانند تا بیش از این شاهد انحرف نسل جوان نباشیم زیرا تربیت صحیح نسل های آتی ضامن بقای عزت و سرافرازی کشور خواهد بود و این امر فقط با روحیه ی جهادی مد نظر مقام معظم رهبری ، محقق خواهد شد و چنانچه در همه ی عرصه ها با چنین روحیه ای عمل شود ، رسیدن به همه ی آرمان های انقلاب اسلامی و به جلو بردن جامعه در مسیر رشد و تعالی امکان پذیر خواهد بود . امید است همه با هم بتوانیم در این راه مقدس قدم هایی محکم تر از گذشته برداریم .

مرتضی موحدنیا

دبیر ریاضی ناحیه یک آموزش و پرورش کرمانشاه

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن