دیدبان

خاموشی در تابستان پیش رو

خاموشی در تابستان پیش رو

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، همایون حائری در نشست خبری در پاسخ به اینکه برنامه‌های توانیر برای تأمین برق تابستان ۹۴ چیست؟ گفت: همانطور که کاهش تلفات در برنامه‌ای ۵ ساله مورد توجه قرار گرفته باید روی مدیریت تقاضا نیز به همین صورت کار کنیم.
وی افزود: اقدامات خوبی مثل جمع‌آوری لامپ‌های مدادی برای مدیریت تقاضا انجام شده که این اقدامات باید ادامه پیدا کند.
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد تعمیرات نیرگاه‌ها انجام شده است، گفت: با انجام تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها، آنها برای تولید برق در سال آینده آماده می‌شوند.
وی ادامه داد: باید مدیریت تقاضا خصیصه صنعت برق باشد و مدیریت تقاضا را باید جزو زندگی مردم کنیم.
حائری در پاسخ به اینکه چه میزان کمبود تولید برق برای پیک مصرف سال ۹۴ و میزان مدیریت تقاضا داریم، گفت: حدود ۱۳۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق به ظرفیت‌های تولید برق افزوده می‌شود و با کاهش تلفات این رقم را به دو هزار مگاوات می‌رسانیم که مابه التفاوت این رقم با عدد ۵ هزار مگاوات را باید با مدیریت تقاضا جبران کنیم.
وی در پاسخ به اینکه جامعه چقدر ظرفیت محدودسازی مصرف و یا مدیریت تقاضا را در زمان پیک مصرف برق دارد، به بیان مسائل کارشناسی در مدیریت مصرف برق پرداخت، از جمله اینکه باید به فرهنگ سازی در مصرف برق بیشتر بپردازیم و مردم لامپهای اضافه را خاموش کنند.
مدیرعامل توانیر افزود: پیک مصرفی تابستانی که گذشت ۴۹ هزار مگاوات بود درحالی که پیک مصرف در زمستان ۲۱ هزار مگاوات است و می‌توانیم این فاصله را با مدیریت تقاضا کمتر کنیم چرا که در هیچ کجای دنیا سالی ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید نمی‌سازند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن