دیدبان

ضرورت های اخلاق شیخ الوزرایی در نظام جمهوری اسلامی

 ضرورت های اخلاق شیخ الوزرایی در نظام جمهوری اسلامی

به گزارش دیدبان به نقل از پیک نفت ، گویا مردی که برابر دوربین برنامه زنده گفت و گوی ویژه خبری آنگونه آتشین به برخی انتقادها پاسخ داد بیژن زنگنه ای نبود که پیشتر می شناختیمش ؛ آنجا که در برابر یک سئوال درباره وضعیت یک پیمانکار فاز 13 پارس جنوبی با قاطعیت ؛ فردی غایب در آنجا را به دروغ گویی متهم کرد و بلاانقطاع گفت که از او شکایت می شود یا در جایی دیگری از سخنانش آنجا که بحث بر سر وضعیت واردات بنزین یورو4 بالا گرفت گفت: مرض نداریم که......!

به راستی هنوز باورمان نمی شود بیژن زنگنه ای که به این راحتی فرد غایبی را در برابر دوربین زنده تلویزیون دروغگو خطاب می کند و در توجیه آن هم می گوید : "هرجا پول هست از این جور آدم ها هم هستند " همان وزیری است که به او لقب شیخ الوزرایی داده ایم.

 شیخ الوزرای نظامی برآمده از اخلاق ، شیخ الوزرای سیستمی که کسی همچون امام خمینی (ره) بنیانش گذاشت و شیخ الوزرای کشوری که جهان را به الگوگرفتن از رفتار علوی توصیه می کند آیا در گفتارش فرد غایب را دروغگو خطاب می کند؟؟

آقای زنگنه ادبیات عجیب و غریب شما در آن میزگرد خبری ما را برآن داشت تا از باب اعتقاد به " النصیحه لائمه المسلمین " نکاتی را به حضرتتان تذکر دهیم.

جناب آقای وزیر فراموش نکنید که شما وقتی 31 سال بیشتر نداشتید از برکت پاگرفتن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ردای وزارت(وزارت جهادسازندگی)  بر تن کردید ؛ حتما خوب می دانید که در نظام دیوانی ایران از گذشته های دور تا قبل از انقلاب اسلامی ، برای حضور در مسند وزارت سطح بالایی از تجربه و کفایت تجربی لازم بود تنها در اثر وقوع انقلاب پربرکت اسلامی بود که در سالهای ابتدایی به جوان هایی انقلابی و مکتبی همچون شما اعتماد می شد و سکان وزارتخانه ای (ولو تازه تاسسی همچون جهاد) به جوان هایی فاقد هرنوع تجربه مدیریتی  با متوسط سنی 30 سال داده می شد.

پس از آن تا به امروز نیز نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت های برآمده از رای مردم معتقد به همین نظام 24 سال دیگر به جنابعالی اعتماد کردند تا شما رهسپار خدمت در وزارتخانه های مختلف شوید و به همین روال افتخار پرسابقه ترین وزیر جمهوری اسلامی را سالهاست به شما داده است ؛ وزیری  که در 31 سالگی از برکت انقلاب به وزارت رسیده است و امروز در 62 سالگی به سر می برد و نیز عنوان پرافتخار شیخ الوزرایی جمهوری اسلامی را دارد باید نماد و الگویی از اخلاق سیستم اعتقادی جمهوری اسلامی باشد ؛ آقای وزیر فراموش نکنید ما درباره جایگاه معنوی شیخ الوزرایی در نظام جمهوری اسلامی صحبت می کنیم نه رژیم های سیاسی دیگر جهان.

فراموش نکنید این انقلاب شاخص هایی دارد ؛ الگوها و نمادهایی دارد که به هرحال  شما(چه بخواهید و چه نخواهید) به عنوان پرسابقه ترین وزیر این نظام ؛ یکی از آن الگوها هستید ؛ آیا برازنده است یکی از الگوهای نظام مودب، متین و موقر جمهوری اسلامی در برابر دوربین های تلویزیون بگوید " مرض نداریم که "؟ آیا شایسته است در نظامی که به نماد مردم سالاری دینی شناخته می شود ، شیخ الوزرایش فرد غایبی را دروغ گو خطاب کند ؟ آن هم نه یک بار بلکه چندبار؟ آقای وزیر شما چگونه با با آبروی یک مسلمان بازی می کنید؟؟ شما را که به حمدالله آشنا به مباحث عقدیتی هستید به مروری بر احادیث مکرر در مکرر درباب خودداری از اتهام زنی و ریختن آبروی مومن توصیه می کنیم و به رسم هدیه حدیثی معروف از امام صادق(ع) ذکر می کنیم که :  اذا اتهم المؤمن اخاه انماث الایمان فى قلبه کما ینماث الملح فى الماء

البته آن مدیری که شما او را دروغگو خطاب کردید و با زیرکی تمام نامش را هم نبردید همه اهالی نفت خوب می شناسند ؛ ما هم در این وبسایت نسبت به برخی اقدامات مدیریتی وی انتقاد کرده ایم اما به راستی هیچ کس دست کم در میان اهالی رسانه ای صنعت نفت ؛ تاکنون از ان مدیر دورغی نشنیده است به همین دلیل هرگز نمی توان ادعا کرد که وی اشتهار به دروغ دارد ؛ اتفاقا آن مدیر بسیار هم صریح الهجه است و گویا(آنگونه که نقل است) چندبار صراحت و بی تعارف سخن گفتنش در جمع های مدیران، نزدیک بوده برایش گران تمام شود.

شما یکی از مدیران صنعت نفت ایران را که او هم در همین انقلاب رشد کرده و به مسند مدیریت رسیده است دروغگو خطاب می کنید آن هم در جایی که او حضور ندارد ، ابزاری هم ندارد که بتواند از خود و حرف هایش دفاع کند؛ به کجا می رویم آقای وزیر؟؟؟ در همان جلسه گفتید که موضوع فاز 13 را از افراد راستگو در پتروپارس و شرکت نفت سئوال کردید به این منوال شما فقط حرف های یک طرف را که در پیش فرض شما آدم های راستگویی هستند شنیده اید پس چطور قضاوت کرده اید؟ جناب شیخ الوزرا شما درباب همه مسایل پیش فرض دارید؟؟ و بر اساس پیش فرض هایتان تصمیم می گیرید؟

آقای وزیر شما نماد و الگوی اخلاق و مدیریت یک انقلاب هستید ، از زمان حضور مجددتان در وزارت نفت ، مطالبی را درباب شما و منصوبانتان شنیده ایم که نگران تقدس جایگاه شیخ الوزرایی این نظام شده ایم؛ آقای وزیر شما در بدو ورودتان به وزارت نفت در مجلسی از معتمدان خود گفتید: با کسانی که در 8 سال گذشته سراغی از من نگرفتند کاری ندارم ، این سخن سنگین را اگر از فردی معتمد خودتان نشنیده بودم باورش برایمان محال بود ؛ شما در ابتدای ورودتان به وزارت با ادعای بی سوادی مدیران هشت سال قبل از آن ، دست به بزرگترین جابجایی مدیریتی در تاریخ جمهوری اسلامی زدید ؛ آن حرف ها نگرانمان می کند آقای شیخ الوزرا ، کسانی که در هشت سال 84 تا 92 سراغی از شما نگرفتند امروز هرکدام در گوشه ای کنج انزوا گزیده اند ،  آنهایی هم که فرصت به منزوی کردنشان نرسید امروز برچسب می خوردند که دروغ گو هستند یا " هرجاپول هست از این آدم ها پیدا می شوند" !!

یک خاطره دیگر را برایتان یادآور می شوم تا انتظاری که افکار عمومی از شیخ الوزرای جمهوری اسلامی ایران دارند بهتر بازگو کنیم: اقای وزیر یادتان هست در گرماگرم انتخابات  ریاست جمهوری سال 88 جنابعالی رییس ستاد یکی از کاندیداهای مطرح بودید ، در اولین مناظره پرحاشیه آن سال وقتی یک کاندیدا ؛ کاندیدای ستاد شما را با ادبیاتی عجیب و برچسب هایی عجیب متهم کرد ، انتظار این بود که در جلسه بعدی با ادبیاتی مودبانه به آن روش برچسب زنی پاسخ داده شود ؛ و جالب این بود که در ستادی که شما ریاستش را بر عهده داشتید تنها یک مصرع شعر معروف برای پاسخ انتخاب و از سوی کاندیدای شما چندبار مطرح شد : ادب مرد به ز دولت اوست .

امروز 6 سال از ان روزها گذشته و شما باز ردای وزارت بر تن کردید و دولتمرد شده اید ،نکند خدای ناکرده مضمون پرمعنای ادب مرد به زو دولت اوست را از یاد ببرید ؛ چرا که شما امروز فقط بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران نیستید شما نماد 37 سال مدیریت نظام جمهوری اسلامی و شاخص ادب،متانت و حلم نظامی هستید که جمهوریت و اسلامیت را توامان خواسته است.

در برنامه گفت و گوی ویژه خبری درباره فردی چندبار از واژه شکایت استفاده کردید ؛ گمان ما این است که اتکای به شکایت در وزارت نفت این روزها زیاد است و احتمالا ازاین وبسایت هم شکایت خواهید کرد و به همین دلیل بازهم تکرار می کنیم که هدف از نگارش این یادداشت دفاع از ابهت و تقدس جایگاه معنوی شیخ الوزرایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تذکرات ما به حضرتتان برای حفظ احترام این جایگاه بوده است .

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن