دیدبان
تلاش مجرم اقتصادی برای تطهیر خود

فرافکنی کرباسچی برای انکار مشترکاتش با رحیمی

فرافکنی کرباسچی برای انکار مشترکاتش با رحیمی

به گزارش دیدبان به نقل از رجانیوز، در این باره شاید یکی از عجیب ترین مواردی که طی روزهای گذشته بارها و بارها شنیده شده، موضع گیری جریان کارگزاران سازندگی علیه فساد اقتصادی است! جریانی که در سالهای بعد از جنگ بیشترین نقش را در زمینه سازی برای ایجاد مفاسد کلان اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داشته است و اکنون بعد از گذشت سالها از آن برهه، در مقام مدعی به میدان آمده و مدعی مبارزه با فساد اقتصادی شده است.

در همین راستا یک مجرم بدنام اقتصادی به نام غلامحسین کرباسچی طی روزهای گذشته حداقل دو بار با استناد به حکم دستگاه قضایی برای پرونده محمدرضا رحیمی نهایت تمام تلاش خود را برای تطهیر جرایم اقتصادی اش در دوران ریاست بر شهرداری تهران بکار بسته است و روز جمعه نیز با حضور در اردبیل به بیان سخنانی در این باره پرداخته است.
 
 
این در حالی است که کرباسچی در دهه 70 به سبب اتهامات مختلف اقتصادی در شهرداری تهران و اختلاس مالی، علنا محاکمه و به 3 سال زندان و 10 سال محرومیت از قرار گرفتن در کلیه مناصب دولتی محکوم شد و به نظر می رسد امروز ادعای وی درباره پاکدستی و فسادستیزی همانقدر قابل باور است که افکار عمومی ادعای آمریکا در باره نگرانی از نقض حقوق بشر را بپذیرد!
 
 
خاستگاه گفتمانی مشترک رحیمی و کرباسچی و عاقبت مشابه هر دو نفر
 
جالب آنکه کرباسچی در حالی پرونده رحیمی را دستمایه ای برای تطهیر خود کرده است که اساسا خاستگاه محمد رضا رحیمی نیز دقیقا مشابه خاستگاه کرباسچی بوده و بازخوانی سوابق رحیمی نشان می دهد وی سالهای سال از نزدیکان مورد اعتماد هاشمی رفسنجانی بوده است.
 
 
به عنوان نمونه همان زمانی که کرباسچی در دهه 70 تحت عنوان شهردار تهران از نیروهای مورد حمایت هاشمی رفسنجانی محسوب می شد، رحیمی نیز در دولت سازندگی در مقام استانداری کردستان از نیروهای مورد وثوق رییس جمهور وقت بود و جالب تر آنکه در سال 84 که کرباسچی از نیروهای اصلی و حامیان درجه یک اکبر هاشمی رفسنجانی محسوب می شد، محمد رضا رحیمی نیز تا جایی مورد اعتماد و تایید هاشمی بود که از طرف وی ماموریت یافت تا برای افزایش رای مردم کردستان به هاشمی به این منطقه سفر کند و تمام تلاش اش برای رییس جمهور شدن مجدد وی را بکار گیرد.
 
حال با گذشت چند سال از آن روزها، متهمان اصلی فساد در سالهای بعد از جنگ ژست عدالتخواهانه و مبارزه با فساد اقتصادی گرفته اند! و کرباسچی با استناد به حکم قضایی برای یکی از نزدیک ترین نیروهای سیاسی به جریان کارگزاران و هاشمی رفسنجانی، درصدد تطهیر خود و حزب بدنام و سابقه اش بر آمده است. 
 
گفتنی است جریان فساد پرور کارگزاران که در میانه دهه 70 در عرصه سیاسی ایران رشد و نمو پیدا کرد، نمونه ای عینی از تفکرات لیبرالی و فساد پرور دولت وقت بود که آینه تمام نمای آن را باید در این جمله هاشمی رفسنجانی در آن زمان جستجو کرد:
 
 
 «این‌قدر بحث از اختلاس و دزدی نکنید و روحیه مردم را خراب نکنید. وقتی که ما یک سدی را می‌سازیم و مثلاً ده میلیارد خرج می‌کنیم، ممکن است از قِبل آن، پانصد میلیون هم اختلاس شود. اما این سد برای کشور می ماند و هیچ‌کس نمی‌تواند از این سد اختلاس یا دزدی کند.»
 (کتاب بی پرده با هاشمی، مصاحبه قدرت الله رحمانی با هاشمی. ص ۱۸۴)
 
 
کسی که به امام و انقلاب وفادار نماند، امروز مدعی است تا آخر پای روحانی می ایستد!
 
 
هم چنین کرباسچی در بخش دیگری از سخنانش در اردبیل مدعی شده اصولگرایان باید تاوان حکم پرونده رحیمی را بدهند و با پذیرش مسئولیت این فساد مالی، پاسخگو باشند کما اینکه اصلاح طلبان و شخص وی نیز در حال حاضر چون از حامیان روحانی هستند باید تا آخر پای دولت او بایستند و هیچ گاه حساب خود را از وی جدا نسازند:
 
«ما و دوستانی که در جرگه اصلاح طلبی بودند و دیگرانی که گرایش اعتدالی و آقای روحانی را قبول داشتند، بر اساس یک تحلیلی از ایشان حمایت کرده ایم. این گروه نمی تواند بعد از چهارسال ادعا کند آقای روحانی اصلا به ما ربطی ندارد. بنده اعلام می کنم تمام اصلاح طلبان و اعتدالگرایان تا آخر پای آقای روحانی ایستاده اند.»
 
اما این اظهارات در حالی از سوی وی بیان می شود که بازخوانی سابقه کرباسچی در سالهای قبل از انقلاب نشان می دهد وی در بزنگاه های حساس، به سادگی نسبت به خیلی از ادعاهای خود رویگردان می شود چنان که در سالهای قبل از انقلاب با نوشتن یک متن تملق آمیز خطاب به ساواک و تعهد به رژیم شاه می نویسد:
 
«اینجانب شیخ غلامحسین کرباسچی فرزند محمد صادق ساکن شهرستان قم مسجد جمعه کوچه تمجید پلاک 12 و تهران دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تهران سال دوم بدینوسیله بمنظور ابراز حسن نیت و صمیمیت و مراتب میهن پرستی و شاهدوستی خود بدینوسیله تعهد مینمایم از این تاریخ صمیمانه با سازمان اطلاعات و امنیت کشور همکاری نموده و چنانچه افراد منحرف و خائن باینجانب مراجعه نمودند مراتب را فورا گزارش دهم در صورت تخلف سازمان امنیت مجاز است هر گونه تصمیم مقتضی درباره من اتخاذ نماید.»
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن