دیدبان

شأن جمهوری اسلامی تربیت زنان آوازه‌خوان نیست

شأن جمهوری اسلامی تربیت زنان آوازه‌خوان نیست

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، منیره نوبخت، رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان، با بیان اینکه یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی، فراهم کردن شرایط برای رشد و ارتقاء مردم، خصوصا زنان در همه عرصه هاست، به خبرنگار ایران اسلامی گفت: خوانندگی زنان نه منطبق با آرمان های نظام جمهوری اسلامی است که ما زمینه ساز و مشوق این موضوع باشیم و نه اینکه خواسته حامیان نظام اسلامی است که هنر نظام جمهوری اسلامی ایران زنان خواننده ای را تربیت و به جهان معرفی کند.

وی با تاکید بر اینکه خوانندگی زن در همه ی دنیا اتفاق افتاده است و این مزیتی برای خانم ها نیست، اظهار داشت: منطبق با شأن نظام جمهوری اسلامی و آرمانهای آن این‌است که مردم دنیا در نظام جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال چهرهایی از بانوان هنرمند، اندیشمند، پژوهشگر، نویسنده، خلاق، ورزشکار و مادران نمونه ی باشند نه زنان آوازه خوان. به اضافه اینکه با ورود در این عرصه ها با مخاطرات و آسیب های اجتماعی بسیار جدی در حوزه زنان مواجه خواهیم شد.

ورود زنان به خوانندگی باعث قبح شکنی خواهد شد

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان، وظیفه همه ی دستگاه ها ونهاد ها‌ی نظام به‌خصوص وزارت ارشاد را رشد و تعالی هنر مبتنی بر اسلام دانست و افزود: ورود زنان به عرصه خوانندگی کار ارزشمندی تلقی نمی شودعلاوه اینکه این موضوع سبب قبح شکنی برای اتفاقات بعدی خواهد شد و آسیب های فراوانی را به‌وجود خواهد آورد.

نوبخت ادامه داد: ضمن اینکه موسیقی به عنوان یک هنر در مجموعه نظام جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد این را هم باید در نظر گرفت که ما در معرض یک مخاطره جدی هستیم. در واقع چیزی که در دنیا در حال اتفاق افتادن است سوء استفاده ابزاری از موسیقی است و به جای آنکه به عنوان یک هنر ارزشمند هدف قرار گیرد، وسیله ابتذال می شود.

خوانندگی زنان چه مسئله ای را از ما حل می‌کند؟

وی با انتقاد از بی توجهی وزارت ارشاد نسبت برپایی به جشنواره پروین اعتصامی، گفت: درشورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری جشنواره پروین اعتصامی و اهدای جایزه پروین اعتصامی تصویب شد و ما انتظار داشتیم همانطور که جایزه جلال آل احمد و فارابی برگزار می‌شوند، مسئولین وزارت ارشاد که متولی اصلی این امر هستند، دغدغه این جشنواره را هم داشته باشند.

نوبخت افزود: اما مسئولین ارشاد نگران این هستند که آیا خوانندگی برای زنان اتفاق می‌افتد یا نه. این موضوع چه نگرانی دارد و چه مسئله ای را از ما حل می کند؟

مسئولین باید در مقابل شهدا پاسخگو باشند

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در مورد انتقادات مردم به عملکرد وزارت ارشاد هم اظهار داشت: ما آنقدر کارهای زمین‌مانده در این حوزه داریم که باید به آنها بپردازیم و منتظر نباشیم مردم از آنها درخواست و طلب کنند. مسئولین ما وظایف بسیار سنگین تر ازمردم دارند که اگر آنها را انجام ندهند واقعا در مقابل خدا، شهدا و مردم، چه خواهند گفت؟ امروز یا فردا باید همه ی اینها را جواب دهند. آیا شهیدی از ما سوال می کند برای ترویج خوانندگی چه کاری انجام دادیم؟ یا شهدا سوال می کنند برای رشد و تعالی ارزشهای اسلام چه کار کردید؟
سوال من اینست، آیا خون شهدای ما برای چه ریخته شده؟ برای اینکه ما خوانندگی را در جامعه ترویج دهیم یا اندیشمند بودن و تفکر و ارزشها را ؟

نوبخت در پایان تصریح کرد: همه ی ما باید یادمان باشد نظام جمهوری اسلامی ایران یک نعمت الهی است و فرصتهایی که در اختیار مسئولین به عنوان وزیر، معاون و وکیل قرار داده شده، فرصت های بسیار کوتاهی است که در قبال مسئولیت های عظیم وسنگین آن باید پاسخگو باشند. هرکسی باید مواظب باشد آیا آنچه که مسئولیت او بوده به درستی بود انجام داده یا نه؟

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟