دیدبان

حسین شریعتمداری در زندان+عکس

حسین شریعتمداری در زندان+عکس

به گزارش دیدبان به نقل از مشرق، «حسین شریعتمداری» متولد ۱۳۲۶، دماوند، محله درویش. از ۱۶ -۱۷ سالگی چشمش به تلاش مذهبی و سیاسی باز شده و تا به امروز و این یعنی بیش از چهار دهه مبارزه و تلاش مستمر.

پدربزرگش مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ سیف الله شریعتمداری است. عالمی عامل، خطیبی ماهر، سخنوری صاحب نفس که قدیمی ترها معتقد بودند مجتهدی گمنام است. الان هم اگر به کتابخانه مدرسه فیضیه سری بزنید، کتابهای اهدایی مرحوم شیخ سیف الله شریعتمداری دماوندی هست. پدرش مرحوم حاج محمد شریعتمداری سری پرشور داشت ولی بیقرار. تقریبا بخش زیادی از عمر خود را در مبارزه با خوانین گذراند. سختیها تحمل کردو ناراحتی ها بهجان خرید اما از پای ننشست.

 

او در میان جوانان مبارزه دماوند - در سال های ۴۵ تا پیروزی انقلاب – به نوعی محور محسوب می‌شد. با بسیاری از آنها که اکنون صحبت می‌کنی، می‌گویند از همان موقع هم حسین آقا جلوتر حرکت می کرد. حسین شریعتمداری دانشجوی پزشکی آن سال‌ها و نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان هنوز هم در حوادث انقلاب نقش موثری دارد.

حسین شریعتمداری که از گذشته تا الان در بین بچه های دماوند "حسین شریعت" بیشتر شهرت دارد، هم مبارز سیاسی و آزاده است و هم در جبهه به درجه جانبازی رسیده و هم اکنون چند ترکش در کنار نخاعش میهمان دارد و هم افتخار اخوت با شهید با اخلاص حاج عباس شریعتمداری را دارد.

حسین شریعتمداری در فضای کنون موافقان و مخالفان فراوانی دارد. بیشترین مخالفت‌ها با وی را در خبرگزاری‌های خارجی، سایت‌های ضدانقلاب می توان یافت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن