دیدبان
کوچک‌زاده در تذکر شفاهی:

کسی که به دنبال تولید است باید کفش آهنی به پا کند

کسی که به دنبال تولید است باید کفش آهنی به پا کند

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکر شفاهی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 در مورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: بهترین قوانین با بهترین وزرا اگر جمع شوند، اما سیستم اداری بخواهد از مردم پوست بکند، کارآمد نخواهد بود.

وی افزود: کافی است برای گرفتن یک مجوز به وزارتخانه و یا برای رفع مشکل مالیاتی به این سازمان مراجعه کنید، آنگاه می‌بینید که یک کارمند چه پوستی از مراجعه‌کننده می‌کند! نمایندگان از نزدیک ببینند کسی که دنبال کار تولید می‌خواهد برود باید کفش آهنی بپوشد لذا با وضع بهترین قوانین و وجود این مجموعه اداری، ثمره مطلوبی را شاهد نخواهیم بود.

این نماینده مجلس در پایان بر ضرورت چاره‌اندیشی در کمیسیون ویژه برای نحوه اجرای قوانین ناظر به اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت،‌ در پاسخ به این تذکر گفت: قانون بهبود فضای کسب و کار در سال 82 مورد تصویب قرار گرفت و البته دولت در آن زمان به شدت مخالف بود و حتی بخش خصوصی هم معتقد بود که این قانون بسیار خوب است.

وی افزود: من معتقدم این قانون، قانون مترقی است و بسیاری از بروکراسی‌بازی‌ها را حذف می‌کند و حق را به ارباب رجوع می‌دهد، از این رو از نظر قانون ما کمبود نداریم و دولت هم باید اراده کند، چرا که اجرای بعضی از مواد این قانون نیاز به شجاعت و تهور، انقلابی بودن و مدیریت جهادی دارد.

نایب‌ رئیس مجلس گفت: دولت این قانون را مطالعه کند و اگر اشکالی در آن می‌بیند و ما نیز مدعی نیستیم که عاری از ایراد است به مجلس بگوید که آن را اصلاح کنیم اما در کل این قانون بهبود فضای کسب خیلی از دروازه‌های بسته را به روی سیاست‌گذاران باز می‌کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن