دیدبان

آخرین وضعیت پرونده سلیمی نمین از زبان وکیل مدافع وی

آخرین وضعیت پرونده سلیمی نمین از زبان وکیل مدافع وی

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، «فرهاد شهبازوار» با اشاره به محکومیت «عباس سلیمی‌نمین» به حبس، شلاق و جزای نقدی اظهارداشت: پس از بررسی پرونده، احتمالا لایحه تجدیدنظرخواهی نسبت به حکم صادره را به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت تقدیم خواهیم کرد.

وی به پرونده قبلی سلیمی نمین اشاره کرد و گفت: موکلم در پرونده‌ای که شاکی آن «مشائی» بود به دلیل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به جزای نقدی محکوم شد.

گفتنی است؛ بر اساس حکم صادره از سوی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی تهران ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به اتهام توهین به رئیس‌جمهور وقت دولت دهم (محمود احمدی‌نژاد) موضوع ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و برای توهین به (عبدالله جاسبی) رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی موضوع ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

همچنین شعبه ۱۰۵۷ سلیمی نمین را همچنین از باب افتراء به عبدالله جاسبی به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و از باب نشر اکاذیب در راستای ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای به پرداخت مبلغ ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن