دیدبان

بازتاب سخنان سید نصرالله در رسانه های جهان

بازتاب سخنان سید نصرالله در رسانه های جهان

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رسانه‌های صهیونیستی به بازتاب سخنان سیدحسن نصرالله پرداخته و پس از آن مشروح سخنان ایشان را پخش کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هر چند در تعطیلی روز شنبه به سر می‌بردند، سخنان دبیر کل حزب الله را به شدت بازتاب دادند.

برخی از رسانه های اسرائیل سخنرانی سید حسن نصر الله را به صورت زنده و به طور کامل پخش کردند و اکثر این رسانه ها به بررسی سخنان نصر الله پرداختند و از سخنان وی در مورد واهمه نداشتن حزب الله از نبرد با اسرائیل، پایان یافتن تمامی قواعد بازی و پاسخگویی حزب الله به هرگونه ترور اعضای حزب الله سخن گفتند.


مجری شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: نخستین مساله ای که باید از آن سخن بگویم مساله سخنرانی سید حسن نصر الله است. نصر الله در سخنان خود اسرائیل را متهم به همکاری با انقلابیون(!) سوریه کرده است.

مجری شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: سید حسن نصر الله رئیس حزب الله اندکی پیش در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره گفت که وی با وجود آنکه تمایلی به نبرد ندارد از نبرد نیز نمی هراسد. نصر الله تاکید کرده بود که به هر گونه اقدام تجاوزکارانه اسرائیل علیه اعضای حزب الله پاسخ می دهد. نصر الله گفت هر کس از اعضای حزب الله که ترور شود حزب الله اسرائیل را مسوول آن می داند و به شیوه مناسب به اسرائیل پاسخ خواهد داد.

"عمیر نیز" کارشناس امور حزب الله گفت: نصر الله به گروهی که عملیات مزارع شبعا را اجرا کردند بسیار افتخار می کند و از واکنش هواداران حزب الله در لبنان راضی است. به طور کلی وی از تمایل کلی اش برای گشودن جبهه های بیشتر در بلندی های جولان دست نکشیده است. نصرالله تمایل دارد که اسرائیل را در وضعیتی قرار دهد که از واکنش قوی حزب الله در مرزها نگران باشد. حزب الله نقش خود را در معادله موجود در این مرزها حفظ کرده است. حزب الله سال گذشته پس از مقابله با گروه های تکفیری بار دیگر در لبنان به عنوان حامی کشور شناخته شد.

رسانه های اسرائیلی بر این سخن نصر الله تاکید کردند که گفته بود اسرائیل عملیات قنیطره را در روز روشن انجام داد اما جرات نکرد مسوولیت آن را بپذیرد در حالی که حزب الله سریعاً مسوولیت عملیات مزارع شبعا را بر عهده گرفت.

مجری شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله می‌گوید اسرائیل غده ای سرطانی است و حزب الله به هر تروری که اسرائیل به آن دست بزند پاسخ می گوید. نصر الله به این مساله نیز اشاره کرد که اسرائیل از آغاز تا پایان عملیات مزارع شبعا از وقوع این عملیات مطلع نشد.

رسانه های اسرائیلی بر این سخن نصر الله متمرکز شدند که گفته بود وی درباره اینکه مساله تعداد واقعی کشته شدگان اسرائیل در عملیات مزارع شبعا را چگونه حل و فصل کند خواهد اندیشید.

رسانه های اسرائیل این سخن نصرالله را به منزله تهدید تلویحی حزب الله به انجام حملات بیشتر علیه اسرائیل تلقی کردند.

شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ نیز گزارش داد: پس از عملیات روز چهارشنبه حزب الله علیه کاروانی از نظامیان اسرائیلی در جولان، تنش ها در منطقه شدت گرفته است. رئیس حزب الله روز جمعه در پیامی تاکید کرد که خواستار جنگ با اسرائیلی ها نیست اما هیچ ترسی از اسرائیل ندارد.

مجری از گزارشگر این شبکه در بیروت پرسید: حزب الله در این تنش ها قصد دارد تا کجا پیش برود؟ گزارشگر پاسخ داد: پیام حسن نصرالله کاملا روشن بود. وی در این پیام برای کاهش تنش تلاش کرد، اما در عین حال بسیار جدی و محکم ظاهر شد. وی خاطر نشان کرد که جنبش حزب الله خواهان جنگ نیست؛ ولی بلافاصله تاکید کرد، اگر کسی به ما جنگ تحمیل کند، ما هیچ هراسی نداریم. نصرالله در پیامی مستقیم به اسرائیلی ها گفت، ما را امتحان نکنید؛ حزب الله عاقل است نه ضعیف. در حال حاضر هزاران تن از نیروهای حزب الله در سوریه هستند و صدها مشاور این تشکل نیز در عراق حضور دارند. در چنین شرایطی حزب الله تمایلی به باز کردن یک جبهه دیگر ندارد. حمله دو روز قبل حزب الله به اسرائیلی ها به دو کشته شدن دو نظامی ارتش اسرائیل منجر شد و حسن نصرالله در پیام امروز خود تاکید کرد که خود را برای مواجهه با بدترین اتفاقات و یک درگیری تمام عیار آماده کرده است.
مجری پرسید: آیا حسن نصر الله در باره حمله چهارشنبه پیش که به کشته شدن دو نظامی اسرائیلی و یک کلاه آبی منجر شد، توضیحی داد؟ گزارشگر گفت: بله. نصرالله به این عملیات که از آن به عنوان حمله ای موفقیت آمیز یاد کرد نیز اشاره نمود. وی این حمله را مستقیما با حمله دو هفته پیش اسرائیل به کاروانی از نیروهای حزب الله در خاک سوریه مرتبط دانست. این حمله به کشته شدن چند تن از حزب الله، یک فرمانده برجسته و یک ژنرال ایرانی منجر شد. حسن نصرالله تاکید کرد که حمله دو روز پیش پاسخی بود به حمله اسرائیلی ها. وی بر خلاف گفته برخی منابع اسرائیلی خاطر نشان کرد که نیروهای حزب الله در حال برنامه ریزی برای حمله به اسرائیل نبوده اند. حسن نصرالله با اشاره به کشته شدن یک فرمانده ایرانی در کنار نیروهای حزب الله در خاک سوریه تاکید کرد که این اتفاق نمادی از سرنوشت مشترک تهران، دمشق و حزب الله لبنان است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن