دیدبان

منطقی‌ترین راه در صورت اعمال تحریم‌ ضدایرانی

منطقی‌ترین راه در صورت اعمال تحریم‌ ضدایرانی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس با انتقاد از پیاده‌روی و قدم‌زنی وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه آمریکا گفت: نباید با دادن کدهای غلط به طرف‌های مقابل آنها را به این نکته هدایت کنیم که ایران موفقیت خود را در گرو تفاهم با قدرت‌های غربی می‌داند.

وی افزود: موضوع هسته‌ای و مذاکرات و تفاهمات در این زمینه تنها در اختیارات وزارت خارجه نیست و نمایندگان مجلس قطعا زیربار توافق بد نخواهند رفت، ما در مجلس طرحی را آماده کرده‌ایم که دولت را ملزم می‌کند از سانتریفیوژهای نسل جدید برای غنی سازی ۶۰ درصد استفاده کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این اقدام مجلس پاسخی به هرگونه تحریم‌های جدید علیه ایرا خواهد بود، تصریح کرد: اگر طرف‌های ایران در حین مذاکرات تحریم‌های جدیدی را وضع کند این طرح اجرایی می‌شود و علاوه بر آن نیز منطقی‌ترین راه در صورت اعمال تحریم‌های جدید ترک مذاکرات است.

آصفری با بیان اینکه مجلس مراقبت‌های لازم را در مذاکرات هسته‌ای برای حفاظت از دستاوردها انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: اگر کنگره آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی به تصویب برساند به این معنا است که توافق ژنو را زیر پا گذاشته و ما نیز اقدامات خود را انجام خواهیم داد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن