دیدبان
پشت پرده تکذیب نوبخت

نهاوندیان با گرین‌کارت به آمریکا رفته بود یا ویزا؟+تصاویر

نهاوندیان با گرین‌کارت به آمریکا رفته بود یا ویزا؟+تصاویر

دیدبان: پس از آنکه نهاد ریاست جمهوری در اطلاعیه اخیر خود تلاش کرد تا با استفاده از گاف نمایندگان جبهه پایداری، در خصوص ابهام "گرین کارت" و "تابعیت دوگانه" از زیر بار پاسخگویی درباره گرین کارت نهاوندیان فرار کند، بعد از جلسه امروز دولت، نوبخت با یک زیرکی دیگر در مجموعه نهاد ریاست جمهوری، این موضوع را هم تکذیب کرد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره دو تابعیتی بودن یکی از مسئولین نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این موضوع صد در صد کذب است و هیچ مسئولی در نهاد ریاست جمهوری نه "گرین‌کارت" دارد و نه "تابعیت دوگانه".

تکذیب نوبخت در حالی است که ماجرای گرین کارت محمد نهاوندیان در سال های اخیر با حاشیه های زیادی همراه بود تا جایی که حتی در جریان سفر چند سال پیش او به آمریکا، کار به واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز کشیده شد.

با این وجود، در اطلاعیه اخیر نهاد ریاست جمهوری، به دلیل مبهم بودن تذکر نمایندگان و مشخص نشدن تفاوت گرین کارت و تابعیت دوگانه، بهانه لازم به نهاد ریاست جمهوری و رسانه های دولتی داده شده بود تا بازی با کلمات را جایگزین شفاف سازی کند.

اما پیگیری این موضوع، باعث شد تا یک روز بعد از اطلاعیه فوق، نوبخت به صراحت وارد ماجرا شده و این بار گرین کارت نهاوندیان را هم بدون ذکر نامی از او، تکذیب کند.

تکذیب نوبخت، بیش از آنکه گرین کارت نهاوندیان را از اساس رد کرده باشد، ادامه همان بازی با کلمات است. چراکه بر اساس اخبار رسیده به صراط، گفته می شودکه مدت زمان اعتبار گرین کارت نهاوندیان به پایان رسیده و دولتی ها بدون ذکر این موضوع، صرفا به تکذیب آن مشغولند.

 

نهاوندیان با گرین‌کارت به آمریکا رفته بود یا ویزا؟
صفحه ویکی پدیای نهاوندیان

 

 

نهاوندیان با گرین‌کارت به آمریکا رفته بود یا ویزا؟

سایت نزدیک به حسن روحانی (نوبخت) که از احتمال لغو گرین کارت نهاوندیان خبر داده بود


نهاوندیان با گرین‌کارت به آمریکا رفته بود یا ویزا؟
نظر وزیر امور خارجه امریکا پیرامون اعطای گرین کارت به نهاوندیان - این مواضع هرگز از سوی نهاوندیان با واکنشی مواجه نشد

چه کسی در دولت راستگویان دروغ می گوید؟/رئیس دفتر رئیس جمهور گرین کارت دارد یا نه؟/نهاوندیان با گرین‌کارت به آمریکا رفته بود یا ویزا؟ + تصاویر

چه کسی در دولت راستگویان دروغ می گوید؟/رئیس دفتر رئیس جمهور گرین کارت دارد یا نه؟/نهاوندیان با گرین‌کارت به آمریکا رفته بود یا ویزا؟ + تصاویر

دولت آمریکا به صورت رسمی ورود نهاوندیان به این کشور با گرین کارت در سال 85 را تایید کرده بود

 

جالب اینجاست که محمد نهاوندیان که مخاطب تذکر نمایندگان است، از سالها پیش تا کنون هرگز در این باره اعلام نظر نکرده است. ظاهرا او تلاش دارد تا با سیاست سکوت خود، از تلفظ کلمه "گرین کارت" هم خودداری کند تا همچنان قهرمان بازی با کلمات باشد و اگر روزی مجبور به واکنش به این موضوع شد با ژست قهرمانانه، این بار نه تنها تابعیت دوگانه، بلکه گرین کارتش را هم تکذیب کند!

اما واقعیت آن است که شفاف سازی در این موضوع، حداقل انتظاری است که می توان از یکی از مسئولان دولت "راستگویان" داشت. بر این اساس بد نیست محمد نهاوندیان در مورد سفرهای خود به آمریکا، زمان دریافت گرین کارت و زمان اتمام اعتبار آن توضیح دهد. یا به طور مثال مشخص کند زمانی که وارد پاستور شده گرین کارت او اعتبار داشته یا نه؛ یا به عنوان سوالی دیگر، هنگامی که همراه حسن روحانی  به نیویورک رفته بود، نیازی به دریافت روادید داشته است یا نه!

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن