دیدبان

افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در کشور

افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در کشور

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، شهیندخت مولاوردی گفت: تاکنون حمایت از زنان سرپرست خانوار به این ترتیب بود که با پرداخت مبلغی از سوی نهادهای حمایتی به عنوان مقرری سعی می‌شد مشکلات معیشتی این گروه حل شود.

وی ادامه داد: اما یکی از برنامه‌های معاونت امور زنان ریاست جمهوری این است که با همکاری سایر نهادها با دادن آموزش‌هایی در شش مرحله در جهت توان افزایی این گروه گام برداریم به گونه‌ای که به کارآفرینی آنها منجر شود و دیگر نیازی به حمایت نداشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: تکمیل بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار و جمع آوری اطلاعات آنها را آغاز کرده ایم که در استان شهر ری این بانک اطلاعاتی تکمیل شده است و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است دوره‌های توانمندسازی و توان افزایی را برای این گروه برگزار کنیم.
مولاوردی با بیان اینکه ۸۲ درصد از زنان سرپرست خانوار بیکار هستند، ادامه داد: اشتغال و تأمین معاش از جمله دغدغه‌های اصلی زنان سرپرست خانوار است که با ارائه دوره‌های آموزشی می‌توان زمینه اشتغال سالم را برای آنها فراهم کرد در مرحله اول این کار به صورت پایلوت برای زنان سرپرست خانوار استان شهرری انجام می‌شود و در مرحله بعد زنان سرپرست خانوار در سایر استان‌ها نیز تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه آمار زنان سرپرست خانوار در حال افزایش است گفت: پدیده هایی مانند افزایش آمار طلاق و بالارفتن سن ازدواج به افزایش آمار زنان سرپرست خانوار منجر می‌شود و لازم است دستگاه‌های مسئول در این زمینه با یکدیگر هم افزایی داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه خوبی در این زمینه برسیم و از موازی کاری جلوگیری شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران