دیدبان
رحمانی فضلی خبر داد:

دستور مهم روحانی درمورد دهه فجر

دستور مهم روحانی درمورد دهه فجر

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، همایش سراسری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور با حضور شخصیت‌های سیاسی در ایوان شمس برگزار شد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در این همایش به تشریح دستاوردهای 22 بهمن امسال پرداخت و اظهارداشت: شکرگذاری ما از انقلاب باید تبعیت محض از رهبری باشد و وقتی ما ولایت را قبول می‌کنیم باید در تمامی جهات این تبعیت را داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور برای برگزاری باشکوه جشن دهه پیروزی انقلاب گفت: این روز باید پرشکوه برگزار شود و ما به تمام استان ها و حتی دهداری‌های خود گفته‌ایم باید در این روز حضور متفاوتی داشته باشند و بتوانیم موجب انسجام و وحدت ملی شویم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در همایش سراسری ستاد دهه فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرکتی عظیم است، اظهارداشت: این جلسات باید جلسات شکرگزاری از لطف خداوند باشد که به ما توفیق داده است تا این حکومت و انقلاب اسلامی خدمت کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ اندیشمند و تحلیل‌گری در سال‌های 56 و 57 وقوع انقلاب اسلامی را پیش‌بینی نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات، شرایط و پشتیبانی‌های نظام شاهنشاهی هیچکس گمان نمی‌کرد که انقلاب اسلامی بتواند به پیروزی برسد، اما وقتی اراده خداوند بر کاری قرار بگیرد هیچ چیز توان استقامت ندارد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در شب‌های ظلمانی دهه 40 علمداری این نور را در ظلمات تاریک به دست گرفت، خاطرنشان کرد: امام خمینی با ایستادگی و مقاومت توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند که باید بگوییم شهدای ما جرقه‌هایی از نور بودند که در آسمان ایران بودند و ما توانستیم انفجار نور را در سال 57 داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی قابل تحلیل نبود، خاطرنشان کرد: این پیروزی با لطف خدا اتفاق افتاد و همه فکر می‌کردند که می‌توانند آن را مهار کنند اما اتفاقاتی که در 36سال گذشته افتاد نشان از فعالیت‌های هوشمند علیه ایران اسلامی بود.

وی ادامه داد: رهبری ما را در جایگاهی قرار دادند که امروز به شکرانه پیروزی دور هم جمع شدیم و ایمان قوی به راه طی شده و پیش روی خود داریم.

وزیر کشور با بیان اینکه باید در حوزه سیاست داخلی از ثبات و نشاط بالایی برخوردار باشیم، گفت: تاکنون توانسته‌ایم نظام جمهوری اسلامی ایران را مستمر، گویا، بارور و شتابنده در منطقه هدایت کنیم که کار مهمی که مردم ایران کردند آن بود که ساختارهای سیاسی و اقتصادی و قدرت کشور را که هزاران سال سابقه داشت را برهم زدند و نظامی متکی بر مردم‌سالاری دینی احیاء کردند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه بین‌الملل تهدیدات مختلفی در حال اتفاق افتادن است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه تأثیر به سزایی داشته است که دشمن نیز به این امر واقف شده و هیچ اتفاقاتی بدون دخالت ایران نمی‌تواند کامل شود و هر اتفاقی در منطقه علیه ما اتفاق افتاده به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه وهابیت، تکفیری‌ها، سلفی‌ها و ... به دنیا نشان دادند که این فرقه‌ها به جز ظلم،خشونت و وحشی‌گری هیچ چیز به ارمغان نیاوردند، تصریح کرد: آنچه ایران از اسلام ارائه می‌دهد، اسلام صلح و حقوق بشر است و مردم سوریه، عراق در منطقه می‌دانند که ملت ایران تنها حامی آنان است و به صورت صادقانه از آنها حمایت می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه در داخل عراق مرجعیت در جایگاه بالاتری قرار گرفته است، تصریح کرد: همه قدرت‌ها در سوریه تسلیم شدند و این امر را در تحولات کشورهای منطقه شاهد هستیم.

وی با اشاره به چگونگی صیانت و نگهداری از اهداف و شعارها، خاطرنشان کرد: مؤلفه اصلی ملت ما اعتقادات دینی بود که باید به شکرگزاری در این موضع بپردازیم که این به آن معناست که برای پیشبرد دین خدا و نشان دادن چهره صلح و انسان‌دوست از دین در همه سطوح باید تلاش کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر می‌خواهیم شکر کنیم و این امر را تداوم ببخشیم باید دین خدا را یاری کنیم، تصریح کرد: مردم مؤمن برای دین خدا قیام کردن و این موضوع قابل احمال و کوتاهی کردن نیست و دین خدا باید تقویت شود.

رحمانی‌فضلی به سه مؤلفه مردم، مقام معظم رهبری و اعتقادات دینی اشاره کرد و گفت: اگر به این سه عنصر اعتقاد داشته باشیم موفق می‌شویم و می‌توانیم مسیر 36 ساله انقلاب را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا انسجام و وحدت کشور را حفظ کنیم و 22بهمن یادگار خاطرات مجاهدات و انتقال تجربه به نسل جوان است که باید تلاش شود تا با شکوه برگزار شود.

رحمانی فضلی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به همه دستگاه‌ها برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن دهه پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: وزارت کشور به همه دستگاه‌ها از استانداری‌ها و حتی بهداری‌ها ابلاغ‌ کرده‌ایم که امکانات را در اختیار مردم قرار دهند و موجب امید و نشاط مردم شوند تا بتوانیم به انسجام و وحدت در کشور برسیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن