دیدبان

توصیه جهانگیری به رئیس جدید هلال احمر

توصیه جهانگیری به رئیس جدید هلال احمر

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، اسحاق جهانگیری در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در هلال احمر و همچنین معارفه رئیس جدید این جمعیت که وزرای علوم و بهداشت نیز حضور داشتند به اقدامات مرحوم آیت‌الله غیوری که کارهای ماندگاری ارائه کردند اشاره کرد و اظهار داشت: بنده از فعالیت‌های دکتر فرهادی نیز در طول یک سال گذشته بسیار تشکر می‌کنم، دولت نیز براساس نیازی که به وی داشت از او در وزارت علوم بهره خواهد برد.

وی به دانش به‌روز حجت‌الاسلام معزی نماینده جدید ولی فقیه در هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین افتخارات در کشور ما حُسن انتخاب رهبرمعظم انقلاب است که به کسی حکم مسئولیت می‌دهد. به هر حال رهبر انقلاب بسیاری از مشکلات کشور را در این پیچ‌ها عبور می‌دهد و همیشه نیز به ما دولتی‌ها تذکر می‌دهد که به نیازمندان کمک بیشتری شود، براین اساس هلال احمر نیز یکی از جاهایی است که می‌تواند برای کمک به نیازمند خدمات بیشتری ارائه دهد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به انتخاب دکتر ضیایی به عنوان رئیس جدید جمعیت هلال احمر که او را یک مدیر جوان توصیف کرد، افزود: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌ها در هر کشوری سرمایه اجتماعی است که اعتماد مردم را به نظام بیشتر می‌کند. جمعیت هلال احمر نیز می‌تواند در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهد.

جهانگیری به مدیریت آقای فرهادی در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: در دوره آقای فرهادی توجه به قشر جوان به خوبی صورت پذیرفت به هر حال هلال احمر یک میلیون جوان داوطلب دارد و می‌تواند از این پتانسیل به خوبی استفاده کند.

وی با تأکید بر سیاستگذاری در هلال احمر و توجه به فعالیت‌های بشردوستانه و همچنین توجه به خدمات داوطلبانه، گفت: اعتبار بخشی و استقلال فعالیت‌های جمعیت هلال احمر باید به خوبی صورت پذیرد، به هر حال باید مرز فعالیت هلال احمر با دولت صورت پذیرد دولت‌ از جمعیت هلال احمر حمایت می‌کند ولی علاقه مند است این جمعیت به عنوان یک بنگاه عام‌المنفعه و نیکوکار به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون اول رئیس جمهور به دیگر فعالیت‌ها وانتظارات دولت و جمعیت هلال احمر به خصوص در عرصه بین المللی اشاره کرد و افزود: ما در منطقه پُرمسئله‌ای قرار داریم، در شرق کشور؛ افغانستان و پاکستان و در غرب ایران کشورهای عراق و سوریه هستند که دچار بحران‌های متعددی هستند و می‌طلبد که یک کشور که کانون امنیت است به آنان رسیدگی کند بنابراین نقش بین‌المللی هلال احمر باید بیشتر شود و برای مبارزه با فقر در این کشورها توجه بیشتری صورت پذیرد.

جهانگیری به حادثه خیز بودن کشورمان نیز اشاره کرد و افزود: بارها ما شاهد آن بودیم که وقتی مردم در ایام تعطیل به سفر می‌روند همواره دلهره ایجاد می‌شود که حوادث جاده‌ای افزایش یابد، بنابراین در زمینه پاسخگویی به حوادث نیز باید اقدامات موثری صورت پذیرد و دولت نیز در این صورت از هلال احمر حمایت می‌کند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران