دیدبان

استقبال اتحادیه اروپا از مذاکرات ایران و ۱+۵

استقبال اتحادیه اروپا از مذاکرات ایران و ۱+۵

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، اتحادیه اروپا بامداد روز دوشنبه اعلام کرد مذاکره‌کنندگان ایران و گروه ۱+۵ روز یکشنبه گفت‌وگوهایی «جدی و مفید» در ژنو داشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اتحادیه در پیامی که برای خبرنگاران ارسال کرده به دیدار روز یکشنبه معاونان وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ در شهر ژنو اشاره کرده و می‌نویسد: «آنها نشست‌های جدی و مفیدی به ریاست هلگا اشمیت، مدیر سیاسی اتحادیه اروپا داشتند و تصمیم گرفتند که بار دیگر در ماه فوریه ملاقات کنند.»

مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ در ژنو در سطح معاونان وزرای خارجه ساعاتی پیش به پایان رسید.

نشست عمومی دوازدهمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ درباره راه‌حل جامع هسته‌ای در سطح معاونان روز یکشنبه در شهر ژنو آغاز شده بود.

خبرگزاری رویترز پس از اتمام این گفت‌وگوها از قول یک دیپلمات که اشاره‌ای به نامش نکرد گزارش داد که پیشرفت‌های محدودی در مذاکرات حاصل شده است.

نماینده فرانسه هم فضای مذاکرات را خوب توصیف کرد اما گفت که فکر نمی‌کند پیشرفت‌های زیادی حاصل شده باشد.

معاون وزیر خارجه چین و نماینده این کشور در مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگوهای روز یکشنبه را مفید خواند و خبر داد دور بعدی مذاکرات اوایل ماه فوریه برگزار می‌شود.

سرگئی ریابکوف هم تصریح کرد گفت‌و‌گوهای مفصلی روز یکشنبه بین دو طرف انجام شده است.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران روز چهارشنبه به همراه محمدجواد ظریف برای انجام رایزنی‌ها با هیأت مذاکره کننده آمریکایی و شرکت در دوازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای راهی شهر ژنو شد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و دیوید کامرون، نخست‌وزیر کامرون روز جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک نسبت به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هشدار دادند. رهبران کشورهای انگلیس و آمریکا گفتند وضع تحریم‌های جدید ائتلاف جهانی علیه ایران را بر هم خواهد زد.

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره از طرف دیگر می‌گویند قصد دارند با وضع تحریم‌های جدید دولت را به اتخاذ مواضع سخت‌تر در گفت‌گوهای هسته‌ای ترغیب کنند.

کارشناسان تنش‌های بین دولت آمریکا و نمایندگان را بخشی از رویکرد «تقسیم کار» در واشنگتن برای افزایش قدرت چانه‌زنی این کشور در مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن