دیدبان

نعمت زاده : تلاشم برای احیاء جوایز صادراتی نتیجه نداد

نعمت زاده : تلاشم برای احیاء جوایز صادراتی نتیجه نداد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، محمد رضا نعمت زاده امروز در چهل وسومین نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی تشکیل شده بود، در مورد جوایز صادراتی که از سال ۹۰ قطع شده بود، اظهارداشت: در سال جاری هرچه تلاش کردم امکان احیاء جوایز صادراتی به وجود نیامد زیرا سازمان مدیریت زیر بار این کار نرفت و تاکید بر رفاه عمومی داشت.

وی در این جلسه خطاب به معاون اول رییس جمهوری، گفت: ما از ایشان درخواست می کنیم تا دیر نشده در بودجه سال ۹۴ ردیفی برای جوایز صادراتی در نظر بگیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از سال ۹۰ با قطع جوایز صادراتی، صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است، افزود:در صادرات کالا هم شرایط به همین گونه است. باید یاد بگیریم ظرفیت سازی و توانمندسازی در کشور انجام شود که این امر ریسک بخش خصوصی را می طلبد.

نعمت زاده با اشاره به مذاکرات خود با کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برای احیای جوایز صادراتی، تصریح کرد: با اینکه بنده از صحبت کردن منع شده ام اما این را وظیفه خود می دانم که در خصوص احیای جوایز صادراتی به مذاکرات بپردازم زیرا این موضوع جزو واجبات بوده و باید عملی شود.

وی با تأکید براینکه با توجه بیشتر بخش خصوصی به صادرات حتما روند تولید و اشتغال در کشور بهبود خواهد یافت، تصریح کرد: متاسفانه به خاطر شرایط فعلی کشور فشارهای متعددی به بخش تولید وارد شده است. که دولت باید در این زمینه بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری‌ها را به جایگاه واقعی خود برساند.

نعمت زاده اضافه کرد: راه نجات تولید در صادرات است و برای رسیدن به این هدف باید در بازارهای خارجی حضور جدی داشته باشیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن