دیدبان

خرید جدید وزارت ارشاد از ناشران

خرید جدید وزارت ارشاد از ناشران

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، هیئت انتخاب و خرید کتاب ارشاد در پانصد و بیست و هفتمین جلسه خود ۲۳۷ عنوان کتاب جدید از ناشران خریداری کرد.

بیشترین شمارگان خریداری شده مربوط به کتاب‌های «حیدرانه» اثر قاسم صرافان و «سادات ببخشند...» اثر احمد علومی از انتشارات فصل پنجم است که وزارت ارشاد از هر عنوان ۸۰۰ نسخه را خریداری کرده است.

هم‌چنین کتاب جدید رضا اسماعیلی «سلام بر عاشورا» نیز در قالب ۶۵۰ نسخه در فهرست خریداری وزارت ارشاد قرار گرفته است. کمترین شمارگان خریداری شده این فهرست نیز ۵۰ نسخه است.

به منظور ایجاد فرصت برابر برای همه کتاب‌های منتشر شده و بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی (اداره کل امور کتاب) و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها، یک نسخه از هر کتاب چاپ اول، پس از اعلام وصول به دبیرخانه هیئت انتخاب و خرید کتاب ارسال می‌شود تا در نشست‌های این هیئت درباره خرید آن اعلام نظر شود. از این رو، برای طرح کتاب در هیئت یاد شده نیازی به مکاتبه یا مراجعه حضوری ناشران نیست.

در جلسات هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی اصغر محمدخانی، حمیدرضا ارباب سلیمانی، محمدکاظم شمس، محمدعلی مهدوی‌راد، علی شجاعی صائین، علی‌اصغر سیدآبادی، مصطفی امیدی، و علی اوجبی حضور دارند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟