دیدبان

قیام ۱۹ دی شناسنامه انقلاب اسلامی است

قیام ۱۹ دی شناسنامه انقلاب اسلامی است

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام جعفر شجونی با اشاره به اهمیت ۱۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: این انقلاب فرزند روحانیت و قم است و تا ابد در تارک تاریخ این لحظه ثابت و ماندگار می‌ماند.

عضو جامعه روحانیون مبارز با اشاره روحیه امام خمینی (ره) افزود: اگرچه آیت الله بروجردی صاحب فکر و اندیشه معنوی والایی بودند اما کلاس‌های امام خمینی (ره) در آن زمان بی‌‌‌نهایت مورد استقبال مردم واقع شده بود درس امام خمینی (ره) در قم هم سطح درس آیت الله خوئی در نجف بود، اگرچه امام راحل از همان جوانی دارای روحیه مبارزاتی بود.

وی با اشاره به خاطرات آیت الله پسندیده از امام خمینی (ره) تصریح کرد: به اذعان آیت الله پسندیده امام راحل در ۱۵ سالگی علاقه‌مند به حضور در نهضت جنگل و حمایت از میرزا کوچک‌خان جنگلی بود اما به دلیل سن کم نتوانست در آن مکتب حاضر شود اما هرگز حمایت های مادی و معنوی خود را از این نهضت دریغ نمی‌کردند و به همین واسطه توانستند محبوب دل‌ها شوند.

حجت الاسلام شجونی گفت: با انتشار مقاله‌ای اهانت آمیز به مراجع و امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات وقت، موج خشم و خروش در کشور شکل گرفت و قم سردمدار این انقلاب‌ها شد و بقیه شهر‌ها نیز از قم الگو گرفتند و ایران سراسر قیام و خروش شد.

عضو جامعه روحانیون مبارز تاکید کرد: مردم قم یقین دارند که انقلاب فرزند آن‌ها است و همه ساله به احترام این انقلاب و برای تجدید بیعت با اندیشه‌های معمار انقلاب در محضر رهبر معظم انقلاب حاضر می‌شوند که مقام معظم رهبری نیز به مردم قم توجه ویژه دارند، جوانان قم را که به رشادت‌های خود در ۱۹ دی می‌بالند باید افتخار کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن