دیدبان

پیشنهاد یک اصلاح طلب برای تشکیل حزب جهانی مستضعفان

پیشنهاد یک اصلاح طلب برای تشکیل حزب جهانی مستضعفان

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در نشست احزاب جهان اسلام که امروز پنجشنبه در هتل استقلال پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: همه شما نقش بی‌بدیل اسلام را در حل مشکلات و اداره جوامع می‌دانید و به همین دلیل ما بر این باوریم که نظریه مردم‌سالاری دینی می‌تواند برای نظام‌سازی سیاسی در جهان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردمسالاری همانگونه که راحل عظیم‌الشان حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب در پاسخ به خبرنگار خانم اوریانا فالاچی فرمودند در ذات اسلام دموکراسی مندرج است و دموکراسی اسلام بااثر از دموکراسی‌های غربی است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فرموده‌اند، دموکراسی همانند سنجاقی نیست که به اسلام وصل شده باشد بلکه مردمسالاری روی دیگر سکه اسلام است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: هر دموکراسی نیازمند انتخابات مردمی است و هر انتخاباتی نیازمند رقابت سیاسی است و هر رقابتی نیازمند وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی است، پس نمی‌توان مدعی دموکراسی در کشورهای اسلامی بود و نقش احزاب را نادیده گرفت.

کواکبیان با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در ایران پشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که امیدواریم حرکت موفقیت‌آمیز آن همچنان تداوم یابد، گفت: بنده به عنوان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و یک حزب اصلاح‌طلب در اولین نشست احزاب جهان افتخار دارم که نکاتی را پیشنهاد دهم.

وی ادامه داد: ما قبول داریم که ۵ حزب جهان اسلام یعنی موتلفه و مردم‌سالاری از ایران، جنبش امل از لبنان، حرکت حماس از فلسطین و مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق جهت پیگیری برای تاسیس دبیرخانه اتحادیه احزاب جهان اسلام به عنوان یک کمیته موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: مشکل تکفیری‌ها و امثال داعش هرچند مهم است اما مهمتر اتحاد جهان اسلام برای مقابله با هر تفرقه‌افکنی است و به مصداق آیه کریمه ان المومنون اخوه، ما باید موضوع اتحاد را با راه‌حل‌های اساسی پیگیری کنیم.

کواکبیان ادامه داد: متاسفانه الان برخی کشورهای اسلامی برعکس عمل می‌کنند و در خدمت مستکبران جهانی و دشمن همدیگر در کشورهای اسلامی هستند البته آنچه در تاریخ اتفاق افتاد، دامن کشورهای اروپایی را هم گرفته است و ما فقط باید نگران تفرقه بین خودمان باشیم و احزاب به خوبی می‌توانند در تنویر افکار عمومی ملت‌ها در جهان اسلام تلاش‌های مجدانه‌ای داشته باشند.

وی گفت: موضوع مقاومت جهان اسلام و حمایت از فلسطین مظلوم به عنوان موضوع محوری هرگز نباید فراموش شود و باید در امثال این اجلاس راهکارهای عملی بهتری بیابیم، بنابراین پیشنهاد می‌شود در دبیرخانه اتحادیه احزاب جهان کمیته ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه بحث احزاب مخصوص جهان اسلام نیست، اظهار داشت: همانگونه که امام (ره) فرمودند ما باید به فکر تشکیل حزب جهانی مستضعفان در مقابل سلطه‌گران بین‌المللی باشیم لذا دبیرخانه مذکور می‌تواند کمیته خاصی دیگری را برای تشکیل یک حزب جهانی مستضعفان چاره‌اندیشی کند.

کواکبیان گفت: امیدوارم کمیسیون احزاب بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی برای آزادی رهبران احزاب همچون شیخ علی سلمان در بحرین و صمداف در آذربایجان برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم این اولین و‌ آخرین نشست احزاب جهان اسلام نباشد و تکرار این نشست‌ها را در سایر کشورها شاهد باشیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن