دیدبان

اتمام حجت معاون ظریف با حکومت بحرین

اتمام حجت معاون ظریف با حکومت بحرین

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به تمدید بازداشت شیخ علی سلمان اظهار داشت: حکومت بحرین شرایط حساس و پیچیده منطقه را درک کند و هشدارهای مقامات سیاسی ، مراجع دینی و خیرخواهان منطقه را در آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت دموکراتیک الوفاق جدی بگیرد.

وی تصریح کرد: بی تردید حکومت بحرین با نقض سیستماتیک حقوق بشر و تداوم چنین اقداماتی به افراط گرایان آدرس غلط داده و امنیت بحرین و منطقه را با مشکل مواجه می‌سازد.

معاون وزیر خارجه عنوان کرد: استمرار سیاست سرکوب و خشونت در بحرین نگران کننده بوده و معتقدین به روش دموکراتیک و گفتگوی ملی را ناامید و این کشور را به سمت بحران بیشتر سوق خواهد داد که به نفع هیچ طرفی نخواهد بود.

وی دستگیری و بازداشت شیخ علی سلمان را نشانگر وجود بحران جدی در بحران برشمرد و افزود: تهران خواستار توجه به راه حل سیاسی و گفتگوی واقعی ملی برای برون رفت از بحران موجود در بحرین است.

لازم به ذکر است سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پس از بازداشت شیخ علی سلمان این اقدام را محکوم کرد و محمدجواد ظریف نیز ضمن تأکید بر آزادی فوری دبیرکل جمعیت وفاق بحرین با برخی از همتایان منطقه‌ در این زمینه رایزنی تلفنی داشت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن