دیدبان

دیدار مفتی اعظم سوریه با ظریف

دیدار مفتی اعظم سوریه با ظریف

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ،‌ شیخ احمد بدر الدین حسون مفتی اعظم سوریه عصر چهارشنبه در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

ظریف در این دیدار ضمن تبریک میلاد مسعود پیامبر رحمت و هفته وحدت، بر نقش ارزنده علماء در جهت پایان دادن به فتنه مذهبی در جهان اسلام و مقابله با جریانی که درصدد تخریب و مشوه ساختن وجهه نورانی اسلام است، تأکید کرد.

وی با اشاره به تهدیدات مشترکی که جهان اسلام با آنها روبروست، تأکید کرد: هزینه این تهدیدات از سوی کسانی که منافع مردم مسلمان جهان هیچ اهمیتی برای آنان ندارد، بر مسلمانان تحمیل می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: اختلاف و فتنه به نفع هیچ یک از مسلمانان نبوده و فتنه افروزان باید بدانند که نتایج اقدامات آنان روزی دامنگیر خودشان خواهد شد.

شیخ بدرالدین حسون نیز با اشاره به نقش کشورمان در تثبیت وحدت بین مسلمانان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی اسلام اصیل بوده و خداوند نیز این نظام مقدس را مورد نصرت و یاری خود قرار داده و پیروزی را برای یاران دین خود تضمین کرده است.

وی ضمن تجلیل از ایستادگی ایران در کنار مردم و دولت سوریه و همه مستضعفین، اظهار داشت: دشمنان وقتی مشاهده کردند که جمهوری اسلامی ایران خارج از دایره قدرت آنان توانسته است چه جایگاهی در زمینه‌های علمی، فناوری، صنعتی، نظامی و غیره کسب کند، در راستای اهداف شوم خود و با هدف تغییر معادلات منطقه‌ای، دست به ایجاد فتنه‌های مذهبی زدند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن