دیدبان

اقدام ضربتی قضایی درباره قلیان

اقدام ضربتی قضایی درباره قلیان

به گزارش دیدبان به نقل از میزان ، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حقی در این‌باره گفت: به رغم فشارهای زیادی که به تشکیلات دادستانی استان وارد شد که طرح جمع‌آوری قلیان‌ها قابل اجرا نیست اما با عزمی جدی نسبت به جمع‌آوری قلیان‌ها و معرفی عرضه‌کنندگان به دستگاه قضایی اقدام کرده‌ایم.

وی گفت: این طرح از ابتدای شهریورماه امسال آغاز شده و تا زمان‌ ریشه‌کنی این معضل ادامه خواهد یافت. امروز با جدیت اعلام می‌کنیم که کافه‌سنتی‌ها از عرضه قلیان به صورت آشکار پاک شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان افزود: عرضه قلیان در اماکن عمومی جرم است و هیچ مجوزی در این خصوص وجود ندارد و مجوزهای سابق که در این بخش صادر شده بود به موجب رای دیوان عدالت اداری باطل شده است.

وی اضافه کرد: مبادرت به معدوم کردن قلیان‌ها در سطح استان کرده‌ایم و تمام دادستان‌ها به صورت جدی وارد این موضوع شده‌اند.

حقی با اشاره به افتتاح مراکز زیرزمینی در سطح استان اظهارکرد: همه این قلیان‌سراهای زیرزمینی شناسایی شده‌اند و در قالب طرح‌های ضربتی با آنها برخورد و مجرمان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

به گفته وی در نخستین مرحله از اجرای این طرح ضربتی ۶ قلیان‌سرا در مناطق پاسرو، چهارراه شهدا و روستای زنگیان پلمب و همه قلیان های موجود در آنها ضبط و برای امحا به مرکز بهداشت گرگان تحویل شدند.

همچنین در این طرح ۳ نفر از مالکان و گردانندگان این اماکن دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن