دیدبان

پرونده سازی جدید علیه ایران با مهره سوخته!

پرونده سازی جدید علیه ایران با مهره سوخته!

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در شماره جدید خود گزارشی را منتشر کرده که در آن به نقل از «هارون مونس» عامل گروگانگیری سیدنی، اتهاماتی را متوجه ایران کرده است.

در این روزنامه آمده که هارون چند سال قبل مدارکی را در مورد دست داشتن ایران در بمبگذاری سال ۱۹۹۲ سفارت اسرائیل به دادگاهی در آراژانتین ارائه کرده است.

این روزنامه حتی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده که هارون در زمان حیات اطلاعاتی را در مورد فعالیت های مخفی ایران در عربستان به مقامات استرالیایی ارائه کرده است.

هارون مونس که بود؟

هارون مونس (۱۳۴۳ بروجرد - ۱۳۹۳ سیدنی ) با نام قبلی محمدحسن منطقی بروجردی یک شیخ خودخواندۀ ایرانی بود که به استرالیا مهاجرت کرده و در شهر سیدنی زندگی می‌کرد. هارون مونس به عنوان عامل اصلی حادثه گروگان‌گیری سیدنی ۲۰۱۴ معرفی شد و در این گروگانگیری توسط پلیس کشته شد.

اما نکته جالب اینکه ۲۰ سال پیش به اتهام کلاهبرداری، حکم جلب این گروگانگیر در ایران صادر شده و با توجه به اینکه حتی وی از طریق اینترپل هم تحت تعقیب بود، اما بازهم استرالیا به وی پناهندگی اعطا کرد. فردی که در سال ۷۴ از ایران گریخته و به استرالیا پناهنده شده و در هنگام واقعه تروریستی با قید وثیقه آزاد بوده است. او متهم به دست داشتن در قتل همسر سابقش و همچنین تعرض جنسی به ٤٠ زن در استرالیا بود. در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳، هارون توسط پلیس «نیوساوث ولز» به مشارکت در قتل همسر سابقش به وسیله چاقو و آتش زدن وی متهم شد.

هارون پیش از این یک بار توسط پلیس استرالیا بازداشت شده بود، چرا که پیامهایی حاوی کلمات تند و خشونت‌آمیز به خانواده هفت سرباز استرالیایی که در افغانستان کشته شده‌اند ارسال کرده بود. شیخ هارون در پیامی به خانواده یکی از کماندوهای کشته‌شده در افغانستان نوشته که «من متاسفم از اینکه شما فرزندتان را از دست دادید ولی متاسف نیستم که قاتل شهروندان بی گناه اکنون مرده است.»

هدف از بازگشایی مجدد پرونده مونس

البته برخی رسانه های استرالیایی با دیده ترید به ادعاهایی که روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد منتشر کرده نگاه کرده و عنوان می کنند که ممکن است هارون در سال های گذشته برای فرار از قانون و برای سبک کردن پرونده های تخلف خود چنین اتهاماتی را متوجه ایران کرده باشد.

نکته مهم در مورد این فرد آن است که دولت استرالیا به خوبی از خطرناک بودن وی مطلع بود و در سال ۲۰۰۸ نیز علمای شیعه حاضر در استرالیا در مورد او به مقامات استرالیا هشدار داده بودند اما کانبرا این هشدارها را جدی نگرفته بودند.

البته این روزنامه برای تائید ادعاهایی مطرح شده سند و یا مدرک خاصی را ارائه نکرده و فقط به نقل از هارون مونس این مطالب را منتشر کرده است.

به نظر می رسد دولت استرالیا که در ماه های اخیر به شدت با موضوع پناهندگان دست به گریبان بوده در تلاش است تا بهانه هایی را برای محدود کردن حضور اتباع کشورهای خارجی در این کشور پیدا کند از همین رو با بزرگنمایی در مورد هارون مونس و مطرح کردن ادعاهای پوچ علیه ایران، احتمالا در صدد ست تا از پذیرفتن افرادی که از ایران عازم این کشو هستند خودداری کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن