دیدبان

سرپرست غیرقانونی حکم انتصاب صادر کرد!

سرپرست غیرقانونی حکم انتصاب صادر کرد!

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، در مراسمی که با حضور محمود نیلی احمدی‌آبادی سرپرست دانشگاه تهران، اعضای هیئت‌علمی پردیس ابوریحان، امام‌جمعه و جمعی از مسئولان پاکدشت ۱۳ دی در اتاق شورای پردیس ابوریحان برگزار شد، غلامعباس اکبری به عنوان رئیس پردیس ابوریحان معرفی و از زحمات محمد رضائیان در دوره تصدی این مسئولیت قدردانی شد.

در این مراسم محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران با قدردانی از تلاش‌های رضائیان و تشکر از اکبری برای پذیرش ریاست پردیس ابوریحان اظهار امیدواری کرد با توجه به تجاربی که اکبری دارد این پردیس بتواند آینده بهتری داشته باشد.

سرپرست دانشگاه گفت: همه آگاهند که کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و این شرایط مسئولیت‌های دانشگاه را نیز ویژه می‌کند.

وی افزود: امروز سخن از اداره کشور براساس دانش است و همه به این نتیجه رسیده‌اند که توسعه پایدار در کشور و تحقق برنامه‌های نظام بدون دانش و بدون توجه به دانش غیرممکن است.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: طبعا وقتی صحبت از دانش می‌شود ما به دانشگاه می‌رسیم؛ یعنی همه تحولات و توسعه باید از دانشگاه آغاز شود.

وی افزود:دانشگاه‌ها توانمندی خوبی دارند و هر جا که نیاز بوده دانشگاه‌ها به خوبی وارده شده و عمل کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه تهران با تأکید بر نگاه همه‌جانبه در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها، تصریح کرد: باید نگاه همه‌جانبه به امور در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها مدنظر باشد تا از آثار مخرب تصمیمات نادرست در امان باشیم.

وی بر تغییر نگاه در دانشگاه به منظور عملیاتی کردن برنامه‌ها تأکید کرده و گفت: برای اینکه برنامه از روی کاغذ برداشته شده و عملی شود باید گام‌های بلندی برداشته شود و این گام در درجه اول تغییر نگاه در درون دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه تهران افزود: دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش خوب عمل کرده، اما در تبدیل فعالیت‌ها به محصول و تعامل با جامعه ضعیف بوده است.

نیلی احمدآبادی هماهنگی و تصمیمات یک پارچه را یک امر ضروری در اداره دانشگاه عنوان کرد و گفت: تصمیمات در یک حوزه نباید ناقض ونافی تصمیمات در سایر حوزه‌ها باشد.

وی بار دیگر بر توجه بر کیفیت در دانشگاه تأکید کرد و گفت: آنچه که دانشگاه را به معنی واقعی دانشگاه می‌کند کیفیت است و این کیفیت نباید به بهانه افزایش ظرفیت و کسب درآمد به دانشگاه صدمه بزند.

سرپرست دانشگاه تصریح کرد: در عین توجه به کمیت باید توجه اصلی به کیفیت و شاخص‌های کیفی باشد.

نیلی احمدآبادی با اشاره به تغییر ساختار دانشگاه که به منظور دستیابی به اهداف دانشگاه انجام شده است، گفت: ما در دانشگاه مجموعه پارک علم و فناوری را داریم که تعامل بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله پردیس ابوریحان با این مجموعه می‌تواند به پیشبرد اهداف دانشگاه کمک کند.

سرپرست دانشگاه با اشاره به استقرار پردیس ابوریحان درشرق تهران، گفت: باید اثر وجودی این پردیس در این منطقه را ببینیم هر چند فعالیت این پردیس کشاورزی است ولی بخشی از دانشگاه تهران است پس توسعه پاکدشت باید با نظر و کمک دانشگاه تهران باشد.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: اگر دانشگاه تهران و پردیس ابوریحان درمنطقه و توسعه منطقه خوب عمل کنند می‌تواند الگوی برای کشور و الگوی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

سرپرست دانشگاه گفت: مسئولان منطقه باید از ظرفیت دانشگاه تهران برای حل مسائل منطقه استفاده کنند.

وی افزود: اگر مسائل کشور به دانشگاه منتقل نشود و دانشگاه به فکر حل مسائل کشور نباشد همه دچار خسران خواهیم شد.

نیلی احمدآبادی آمادگی دانشگاه تهران را برای مشارکت جدی در حل مسائل کشور اعلام کرده و گفت: دانشگاه تهران مصر است و وظیفه خود می‌داند در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و توسعه علم و فناوری مشارکت جدی داشته باشد و این مستلزم تغییر نگرش در درون دانشگاه ، احساس مسئولیت در برابر کشور و تمایل دستگاه‌های اجرایی برای همکاری با دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه تهران اظهار امیدواری کرد: در سال آینده هم شاهد تحول ابوریحان و هم شاهد اثر مثبت پردیس ابوریحان در منطقه پاکدشت باشیم و هر جا هم که نیاز است دانشگاه و مدیریت دانشگاه وارد شود دانشگاه با تمام توان وارد می‌شود و امیدوارم شاهد ارتقا پردیس ابوریحان و دانشگاه تهران باشیم.

در این مراسم رضائیان گزارشی از فعالیت‌های شش ساله خود در بخش‌های آموزش، پژوهشی و دانشجویی و اداری و مالی در این پردیس ارائه کرد.

اکبری نیز با ذکر تجارب و حضور خود در بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی در کشور و دانشگاه ارتقا جایگاه پردیس ابوریحان، احیا معاونت پژوهشی، ارتباط با مسئولان منطقه، تلاش برای ایجاد همبستگی در سطح پردیس، توجه به مسائل رفاهی استادان،کارکنان و دانشجویان از جمله برنامه‌های خود در آینده عنوان کرد.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم سپاسگزاری به رضائیان اهدا شد.

اکبری عضو هیئت‌علمی پردیس ابوریحان است و از مسئولیت وی می‌توان به معاون پژوهشگاه دانشگاه تهران، مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه، عضو شورای تحصیلات تکمیلی پردیس ابوریحان و معاون انتشارات دانشگاه تهران اشاره کرد.

در حال حاضر طبق قانون ۶ ماه از سرپرستی محمود نیلی احمدآبادی در دانشگاه تهران می‌گذرد و سرپرستی وی در این دانشگاه غیرقانونی است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن