دیدبان

طیب‌نیا: شاخص بورس به کف رسید

طیب‌نیا: شاخص بورس به کف رسید

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، علی طیب‌نیا در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت فعلی بازار سرمایه اظهار داشت: معتقدیم در حال حاضر قیمت و شاخص‌ها در بورس در کف‌ هستند و عوامل واقعی از این کاهش‌ها دفاع نمی‌کند.

وی افزود: بعید است شاهد کاهش بیشتر در نوسانات بازار سرمایه باشیم هرچند برداشت ما این است که با توجه به اینکه برخی منابع با محدودیت و مشکلات مواجه‌اند باید به کمک آنها برویم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه فکر می‌کنم که بورس و بازار سرمایه به ثبات برسد، گفت: الان دولت عزم جدی دارد که از بازار سرمایه حمایت کند و مسائل و مشکلات را حل و فصل کند.

طیب‌نیا درباره همایش اقتصاد ایران نیز گفت: مسئولان اقتصادی دولت عموما از دانشگاه و محیط‌های اقتصادی هستند و ارتباط دولت با محیط دانشگاه مناسب بوده است. نمونه آن هم رابطه دولت طی یک سال و نیم اخیر با دانشگاهیان و کارشناسان اقتصادی و بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه عمده مشکلات و مسائل مربوط به اقتصاد ایران شناسایی شده است، تصریح کرد: همین مورد کمک می‌کند اقتصاد مبتنی بر دانش و تجربه کارشناسان باشد و امیدواریم با همین همفکری و حمایت مردم دولت از شرایط خطیر اقتصادی در آینده نزدیک خارج شود.

وی در مورد تحرک در اقتصاد ایران هم گفت: ما به دنبال پیدا کردن راه‌حل‌های خروج از شرایط رکود و تورم هستیم اما با توجه به کمبود منابع ارزی آثار و نتایج ناشی از کاهش قیمت نفت مورد بررسی قرار گرفته است و همچنین آثار این موضوع بر روی پرداخت خارجی و بودجه نیز در دولت مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: راه‌حل‌هایی برای مدیریت این منابع پیش‌بینی شده است؛ وضع موجود به عنوان فرصتی برای اقتصادایران است چرا که اقتصاد مقاومتی به کاهش ریسک‌پذیری در مقابل درآمدهای نفتی تاکید دارد و تصمیم ما در عملیاتی کردن رهنمودهای رهبری در اقتصاد مقاومتی در این راستا جدی می‌شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن