دیدبان

زنان کارتن‌خواب اسکان می‌یابند

زنان کارتن‌خواب اسکان می‌یابند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، «سرای مهر» خانه‌ای است در گوشه‌ای از پایتخت که قرار است آجر آجر آن جان پناه امنی برای زنان و دخترانی باشد که کارتن خوابی کابوس هر شب آن‌هاست.

جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها قرار است برای حمایت از زنان کارتن‌خواب پایتخت، خانه‌ای را به عنوان سرپناه این زنان که مادری و دختری را در پس مُهر اعتیاد و بی‌خانمانی نشسته بر پیشانی‌شان به دست فراموشی سپرده‌اند، راه‌اندازی کند؛ خانه‌ای که به لطف خدا قرار است دوباره طعم ناب «دختر خانه» و «خانم خانه» بودن را پس از مدت‌ها در کام این زنان بنشاند و آن‌ها را به رهایی از اعتیاد و زندگی در کانون خانواده امیدوار کند.

اکبر رجبی، مدیر عامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها با اشاره به راه‌اندازی «سرای مهر» با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی در مدت زمانی کوتاه می‌گوید: محلی که برای این منظور در نظر گرفته شده است در مساحتی به وسعت ۵ هزار متر مربع قرار گرفته ولی به دلیل نیاز این خانه به بازسازی اساسی، قرار است در چند فاز به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان این که فاز اول این بنا پذیرای ۵۰ زن کارتن‌خواب پایتخت خواهد بود، افزود: نکته جالب آن جاست که فاز اول «سرای مهر زنان»، این روزها توسط «مردانی» در حال گردگیری و مرمت است که پیش از این، گرد اعتیاد و کارتن خوابی را از چهره خود زدوده‌اند؛ «مردان کارتن خواب بهبود یافته‌ای» که شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا هر چه زودتر این خانه را برای پذیرایی از زنان بی‌پناه شهرمان آماده کنند تا حداقل این زنان و دختران، یک شب کم‌تر طعم کابوس، ترس و فاجعه را تجربه کنند.

مدیرعامل طلوع بی نشان‌ها با تأکید بر پذیرش زنان کارتن‌خواب به محض آماده شدن فاز نخست سرای مهر بانوان، خاطرنشان کرد: تعلل حتی به اندازه یک شب به فجایع بی‌شمار جبران ناپذیری منجر خواهد شد و ما در پروسه کمک به این زنان، پس از سم زدایی جسمی، آن‌ها را آماده اقامتی طولانی در این سرا می‌کنیم.

رجبی ادامه داد: در طول اقامت این افراد، زنان و دختران شهرمان، تحت درمان‌های روانی، آموزش و هویت‌سازی و فرآیند درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی و... قرار‌ می‌گیرند تا در طی این پروسه آماده بازگشت به خانواده و بدنه جامعه شوند.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه این فعالیت‌ها سعی داریم تا زمینه اشتغال‌زایی را نیز برای بهبودیافتگان در کارگاه‌هایی مانند قالیبافی، خیاطی و سفال‌سازی ایجاد کنیم تا خودکفایی این زنان برای حضور در جامعه مددیار آن‌ها باشد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران