دیدبان

حال ملک عبدالله خوب است

حال ملک عبدالله خوب است

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، "انور عشقی"، رییس مرکز مطالعات خاورمیانه در عربستان، در گفت وگو با این شبکه اظهار داشت: وضعیت سلامتی عبدالله بن عبدالعزیز خوب است.

وی همچنین برخی خبرها درباره تنگی نفس شاه سعودی و انتقال وی به بیمارستان به این علت را رد کرد و گفت: براساس پیش بینی ها، این امکان وجود دارد که شاه سعودی بعد از انتقال به بیمارستان برای آزمایش های پزشکی، امروز از بیمارستان مرخص شود.

این کارشناس سعودی در عین حال درباره ماهیت آزمایش‌های پزشکی یاد شده سخنی نگفت.

به دنبال انتقال شاه سعودی به بیمارستان برخی منابع در گفت وگو با شبکه العالم از وخامت حال وی خبر دادند و درپی انتشار این خبرها، سهام عربستان به میزان ۵ درصد در بازار پایین آمد تا این که قبل از بسته شدن بازار، به طور تقریبی بهبود یافت.

سوالاتی نیز درخصوص امکان تبدیل کشمکش جناح ها به برخورد و درگیری در داخل خاندان حاکم سعودی در صورت مرگ شاه عربستان مطرح شده است.

انور عشقی گفت: عبدالله بن عبدالعزیز برای آزمایش های پزشکی به بیمارستان رفت و تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ درحالی که از سلامت خوبی برخوردار بود و شاهزاده سلمان گفت که عبدالله بن عبدالعزیز با فرزندان و کودکانش سخن می گوید و بازی می کند. همه انتظار دارند که امروز مرخص شود.

عشقی خاطرنشان کرد: برخی اخباری را مطرح کردند مبنی بر اینکه شاه سعودی دچار تنگی نفس شده و به بیمارستان منتقل شده است درحالی که دفتر پادشاهی سعودی این خبرها را تایید نکرده است. شاه سعودی براساس صدا و تصاویر منتشر شده در سلامت به سر می برد.

عشقی درباره علت افت سهام در عربستان درپی انتشار خبر یاد شده گفت: عربستان یکی از ۲۰ کشور تاثیر‌گذار اقتصاد جهانی است و در رتبه ۱۶ قرار دارد لذا این خبر جهان را نگران می کند و می دانیم که بازار سهام همواره در بیشتر موارد از جنبه های روانی تاثیر می‌پذیرد.

رییس مرکز مطالعات خاورمیانه در عربستان افزود: عربستان باثبات است و روند نقل و انتقالات در آن ساده و روان صورت می‌گیرد.

شاه سعودی در سال ۱۹۲۴ میلادی متولد شد و سال ۲۰۰۵ میلادی بر اریکه سلطنت تکیه زد اما وضعیت جسمانی او از سال ۲۰۱۰ میلادی وخیم شد تا این که برای درمان به آمریکا رفت و همین وضعیت سوالات زیادی را درباره جانشینش ایجاد کرده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن