دیدبان

بصیری‌پور: نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلبم

بصیری‌پور: نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلبم

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، عبدالرضا بصیری‌پور که در دوازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها به عنوان رئیس چهارمین دوره این شورا به مدت یک سال انتخاب شد در جمع خبرنگاران درباره عملکرد شورا، اظهار داشت: عملکرد شوراها در ۱۲ سال گذشته روتین بوده است و تنها یک برنامه در این ۱۲ سال تکرار می‌شده و به نظر می‌رسید تصمیم‌گیری‌ها از سوی اعضای شورا نبوده و یک بخش غیر شورایی درباره شورا تصمیم می‌گرفتند، در صورتی که باید هیأت‌رئیسه تصمیم نهایی را بگیرد.

وی ادامه داد: نقص بزرگی که در شورای عالی استان‌ها بود، نبود تصمیم‌گیری نهایی توسط هیأت رئسه شورا بود که متأسفانه بیشتر دبیرخانه تصمیمات نهایی را می‌گرفت.

بصیری‌پور بیان داشت: با توجه به این مشکلات بنده تصمیم گرفتم در دور چهارم عالی استانها به عنوان رئیس شورای عالی استانها کاندیدا شوم چرا که سه دوره عضو این شورا هستم و در دوره‌های دوم، سوم و چهارم در شهر مشهد نیز بیشترین رأی را در شورای شهر داشته‌ام.

رئیس جدید شورای عالی استانها درباره ضیافت شب گذشته نوبخت معاون برنامه‌ریزی و مدیریت ریاست جمهوری، اظهار داشت: زمانی که ریاست‌جمهوری سفر استانی به خراسان داشتند از وی درخواست کردیم جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر داشته باشند و رئیس‌جمهور نیز آقای نوبخت را مسئول برگزاری این جلسه کردند و مقرر شد در هر استان معاون رئیس‌جمهور با اعضای شورای شهر جلسه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: پس از آن تصمیم گرفته شد یک جلسه کشوری با اعضای شورای عالی استان‌ها تشکیل شود و هماهنگی‌های لازم در این خصوص با آقای نوبخت انجام شد که نهایتاً شب گذشته با حضور بیش از صد نفر این جلسه برگزار شد و آقای چمران و دیگر اعضای شورای عالی استانها نیز حضور داشتند.

بصیری‌پور بیان داشت: این جلسه حدود ۳ ساعت طول کشید و حدود ۳۰ نفر از نمایندگان استان‌های مختلف در این جلسه صحبت کردند و مشکلات استان خود را عنوان کردند.

وی یادآور شد: بنده به عنوان مدیر جلسه حضور داشتم و نهایتاً در جمع‌بندی جلسه، آقای دکتر نوبخت تصمیم گرفتند سه ماه دیگر این جلسه با حضور اعضای شورای عالی استانها تشکیل شود.

وی افزود: بنده معتقدم نظام شورا با دولت باید تقویت شود و در همین راستا نیز آقای نوبخت معاون رئیس‌جمهور در جلسه آینده شورای عالی استان‌ها حضور خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما اصلاح‌طلب و یا اصولگرا هستید؟ بیان داشت: بنده نه اصولگرا هستم و نه اصلاح‌طلب بلکه ملاک بنده رهبری نظام است و در حال حاضر نیز به شدت از دولت حمایت می‌کنم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن