دیدبان

واکنش وزارت خارجه بحرین به سخنان ظریف

واکنش وزارت خارجه بحرین به سخنان ظریف

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای در خصوص سخنان محمد جواد ظریف که خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین شده بود این سخنان را مخالف با قوانین و مقررات بین المللی خواند.

وزارت خارجه بحرین در این بیانیه با تکرار ادعاهای پیشین خود آنچه که آن را دخالت های مکرر ایران در امور دخلی خواند ، محکوم کرده و آن را دخالت در امور داخلی خود توصیف کرده است.

این ادعاها در شرایطی مطرح می‌شود که روز گذشته آمریکا نیز نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان اظهار نگرانی کرده بود ولی در بیانیه وزارت خارجه بحرین هیچ واکنشی نسبت به آن مشاهده نمی‌شود.

در حالی که بسیاری از سازمان های بین المللی و حقوق بشری بازداشت علی سلمان را غیر قانونی خوانده و آن را محکوم کرده‌اند وزارت خارجه بحرین مدعی شده است سخنان محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، مخالف با قوانین بین المللی است.

در حالی که بیش از ۱۵۰ تن از معارضان بحرینی در جریان انقلاب این کشور به شهادت رسیده‌ و صدها نفر نیز زخمی شده و بیش از ۳ هزار نفر در زندان های این کشور به سر می‌برند، وزارت خارجه بحرین که سیاست‌های ایران را خصمانه توصیف کرده، مدعی شده است که ملت ایران از «نقض حقوق بشر» و «آزادی بیان» رنج می‌برند.

شیخ علی سلمان روز یکشنبه (۷ دی‌ماه) برای بازجویی به مرکز تحقیقات جنایی وابسته به وزارت کشور بحرین احضار شده بود که از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد و بازداشت وی به مدت هفت روز دیگر نیز تمدید شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن