دیدبان

حزب منحله مشارکت فعال می‌شود!

حزب منحله مشارکت فعال می‌شود!

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، در حالی که همه نگاه‌ها در حوزه تشکیلاتی اصلاح‌طلبان، این روزها معطوف "ندای ایرانیان" به‌عنوان تشکل نسل دوم اصلاح‌طلبان معطوف شده است، اخبار موثق حاکی از آن است که برنامه اصلی عناصر افراطی اصلاح‌طلب برای سازماندهی تشکیلاتی در سراسر کشور،‌ ارتباط چندانی با این تشکل ندارد.

اصلاح‌طلبان که بنا به گزارش برخی منابع خبری به‌توصیه محمد خاتمی بنا دارند هرچه سریعتر با ترمیم تشکیلاتی خود، اقدامات هدفمندی را در راستای حضور پررنگ در انتخابات مجلس آینده طرح‌ریزی کنند، با توجه به انحلال دو حزب مؤثر خود به‌خاطر فتنه‌انگیزی در سال ۸۸ (حزب مشارکت و سازمان مجاهدین)، تصمیم‌گرفته‌اند با بهره‌گیری از عناصر کمتر شناخته‌شده مرتبط با این احزاب، تشکل‌های جدیدی را راه‌اندازی کنند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، حزبی است که درخواست مجوز آن از مدت‌ها پیش به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در وزارت کشور ارسال شده و این کمیسیون مشغول بررسی صدور مجوز این حزب است و اخبار اولیه حاکی از آن است که احتمالاً مجوز اتحاد ملت ایران اسلامی به‌زودی صادر خواهد شد.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعضای مؤسس و اصلی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی،‌ دقیقاً همان عناصر افراطی و در عین حال در اصطلاح سیاسی "سفید" و بدون سابقه محکومیت قضایی و یا مرتبطین حزب مشارکت ایران اسلامی هستند. در ذیل به برخی از اعضای مؤسس این حزب و سابقه آنها به‌اختصار اشاره می‌شود:

۱ ــ حیدر زندیه، عضو هیئت موسس و عضو دفتر سیاسی حزب مشارکت و رئیس شاخه فرهنگیان این حزب

۲ ــ ولی‌الله شجاع پوریان، عضو شورای شهر تهران و عضو سابق دفتر سیاسی حزب مشارکت

۳ ــ مژگان اثباتی، عضو شاخه زنان حزب مشارکت

۴ ــ بهزور صحابه، عضو هیئت مؤسس حزب مشارکت

۵ ــ محمد آقایی تبریزی، عضو مؤسس و کمیته تشکیلات حزب مشارکت

۶ ــ اروجعلی محمدی، رئیس شاخه اردبیل حزب مشارکت

۷ ــ رضا نیک نداف، رئیس شاخه اصفهان حزب مشارکت.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در جلسه‌ای که چند تن از اعضای حزب منحله مشارکت از جمله محمدرضا خاتمی و علی شکوری‌راد با حجت‌الاسلام علوی، وزیر اطلاعات داشته‌اند،‌ این مسئله با وزیر در میان گذاشته شده است.

همچنین برخی اخبار حاکی است، اعضای سابق حزب منحله مشارکت موضوع را با رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، نیز مطرح کرده‌اند.

اعضای حزب مشارکت به رابطان خود در استان‌های کشور تأکید کرده‌اند که فعلاً هیچ فردی به حزب "ندای ایرانیان" در استان‌ها ملحق نشود، چرا که در آینده نزدیک بدیل حزب مشارکت، یعنی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، مجوز گرفته و در کشور فعال خواهد شد و عناصر سابقاً فعال در حزب مشارکت در سطح استان‌ها می‌توانند با این حزب همکاری کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن