دیدبان

هیچ خوفی برای محاکمه سران فتنه نداریم

هیچ خوفی برای محاکمه سران فتنه نداریم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی که امروز ( چهارشنبه) برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، به گوشه‌هایی از ماجرای فتنه ۸۸ و طراحی و اقداماتی که رنگ و بوی براندازی داشت اشاره کرد و اظهار داشت: فتنه ۸۸ یک کودتا است. نمی‌خواهم ادعا کنم همه کسانی که به‌دنبال این مسیر رفتند به‌دنبال براندازی بودند ولی در مسیر براندازی قرار گرفتند و معتقدیم حتماً طراحی بیگانه پشت این قضیه وجود داشته است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت حماسه ۹ دی و با بیان اینکه اهمیت حماسه ۹ دی همین است که در یک فرصت کاملاً بجا با اتکا به انوار الهی و ائمه اطهار مردم به صحنه آمدند و این فتنه را تحمل نکردند، گفت: فتنه ۸۸ دعوای شخصی نیست که بگوییم گذشته‌ها گذشته است زیرا بحث حقوق یک ملت و نظام است، این افراد به نظام و انقلاب و آرمان‌های امام جفا کردند و حالا زیر آرمان‌های امام سینه می‌زنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به حصر سران فتنه بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: عده‌ای در رسانه‌ها و مجامع عنوان می‌کنند این حصر خلاف قانون است. این افراد بسیار اشتباه می‌کنند زیرا در حصر هیچ خلاف قانونی صورت نگرفته است و مصوبه جلسه‌ای از شورای عالی امنیت ملی بود. بر اساس مصالح در آن جلسه که ما نیز حضور داشتیم تصمیم‌گیری شد. کسانی که بحث حق و دادخواهی را که در قانون اساسی مطرح شده، عنوان می‌کنند باید توجه داشته باشند همه مواد قانون اساسی را با هم باید دید نه اینکه اصلی را بپذیریم و اصل دیگر را رها کنیم.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: در محاکمه سران فتنه هیچ مشکل و خوفی از احدی نیز نداریم. پرونده‌های این افراد را به‌اندازه کافی مملو از موارد اتهامی می‌دانیم؛ لذا نتیجه بحث بنده این است که قوه قضاییه به‌لطف خدا به‌اندازه کافی اقتدار دارد و ما در وقت لازم که مجوز داشته باشیم به محاکمه این افراد خواهیم پرداخت ولی احساس می‌کنیم مسئله تنها مسئله قضایی نیست بلکه اینها دوباره بساط ایجاد یک فتنه دیگری را دارند و می‌خواهند از یک کانال و مسیر دیگری این فتنه را دنبال کنند که بحمدالله نظام این مجال را نخواهد داد و مردم ما بابصیرت‌تر و فهیم‌تر و آبدیده‌تر شده‌اند و مجالی برای فتنه‌های آینده نخواهند داد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن