دیدبان

سرکرده چچنی داعش زنده است؟+عکس

سرکرده چچنی داعش زنده است؟+عکس

به گزارش دیدبان به نقل از ابنا ، درحالی‌که طی ماه‌های اخیر اخباری مبنی بر کشته شدن «ابو عمر الشیشیانی» سرکرده خطرناک گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر شده است این گروه تروریستی با رد چنین اخباری روز گذشته تصویری جدید از سرکرده چچنی خود منتشر کرد.

وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داعش با انتشار زیاد این عکس از زنده بودن وی خبر داده و در توضیح عکس نوشته‌اند که وی درحال بررسی برخی اسناد و مدارک است.

خبر به هلاکت رسیدن الشیشانی تا کنون چند بار در رسانه‌ها منتشر شده و حتی «رمضان قدیروف» رئیس جمهور چچن با انتشار عکسی از جسد وی در شبکه اینستاگرام نوشت: تارخان باتاریچویلی که خود را عمر الشیشانی نامیده، کشته شد.

عمر الچچنی (در عربی به دلیل نبود حرف چ، الشیشانی خوانده می‌شود) یکی از صد‌ها افراطی چچن است که با عضویت در گروه تروریستی داعش از خطرناک‌ترین اعضای این گروه به شمار می‌آیند.

نام او تارخان باتاریچویلی است که در سال ۱۹۶۸ در شهر بانکیسی والی در گرجستان به دنیا آمد و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در ارتش گرجستان بود اما به دلیل ابتلا به بیماری سل، از ارتش مرخص شد.

با انتشار این عکس از سوی داعش گمان می‌روند الشیشانی که به فرمانده ریش قرمز داعش معروف است به عنوان فرمانده نظامی کل داعش انتخاب شده باشد.

 


عکس منتشر شده در رسانه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش

البته گروه تروریستی داعش تا کنون واکنش رسمی به کشته و یا زنده بودن عمر الشیشانی نشان نداده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن