دیدبان
گزارشی از سنگ اندازی در برنامه های 9 دی دانشگاه ها

پاره کردن پوسترهای 9 دی!

پاره کردن پوسترهای 9 دی!

به گزارش دیدبان به نقل از خبرنامه دانشجویان، از برخی دانشگاه ها خبر می رسد مسئولان با برگزاری مراسم 9 دی در دانشگاه مخالفت و در برخی موارد نیز تا حد ممکن از سوی عوامل افراطی سنگ اندازی در اجرای برنامه ها شده است.

در جدیدترین اقدام در دانشگاه آزاد تهران غرب با برنامه دانشجویان مخالفت شد.

ارسلان نیازی مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه در گفت‌وگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با بیان اینکه برخی از مسئولین دانشگاه اعلام می کنند که فضای دانشگاه عوض شده و در گذشته فضا خیلی بسته بود، گفت: این اظهارات در حالی است که مسئولین حاضر با تشکلهای دانشجویی برخورد امنیتی دارند و این در مراسم 16 آذر که با حضور میرزاده برگزار شده بود قابل مشاهده بود تا جائیکه مسئولین دانشگاه اعلام نموده بودند که متن قرائتی که در حضور میرزاده خوانده میشود توسط  تشکلها و بسیج دانشجویی باید از قبل اعلام کنند و بررسی شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: حتی ما از سایت Khamenei.ir  که سایت معتبری است یکسری مطالب اینفوگرافیک و محتوا جهت بروشور و بنر استفاده کردیم که مورد مخالفت مسئولین دانشگاه قرار گرفت.

وی گفت: بسیج دانشجویی میخواست جهت یوم الله 9 دی برنامه داشته باشد که جلسه شورای فرهنگی دی ماه در تاریخ هشتم دیماه برگزار شد در حالی که جلسات متعلق به هرماه ماه قبل آن برگزار میشد نه در آن ماه.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد واحد تهران غرب با بیان اینکه این برخوردها  نشاط را از تشکلهای دانشجویی می‌گیرد، گفت: از مسئولین دانشگاه خواهش میکنم قبل از هر چیزی حداقل یکبار پیام امام خمینی (ره) را مبنی بر تشکیل بسیج طلبه و دانشجو که در آذرماه ۶۷ ارائه شد را مطالعه نمایند. آن کسانی که می‌گویند دانشگاه آزاد ملک الهی است ما به این رسیدیم که اینگونه نیست ، ملک الهی متعلق به قشر و اشخاص خاصی نیست ملک الهی متعلق به حزب الله است.

سنگ اندازی در برنامه های دانشجویان برای 9 دی در برخی دیگر از دانشگاه ها نیز تکرار شد.

لغو برنامه 9 دی بسیج دانشگاه خواررزمی به بهانه نزدیکی ایام امتحانات
جانشین بسیج دانشجویی پردیس تهران دانشگاه خوارزمی گفت: رئیس دانشگاه اعلام کرده بود که با توجه به نزدیک بودن ایام امتحانات نمی خواهیم که جو دانشگاه از این حالت آرامش در بیاید و این در حالی است که فرجه امتحانات ترم دانشجویان از هفته آینده و امتحانات از 15 دی ماه آغاز می شود.

سید میلاد طهماسبی در خصوص لغو برنامه نشست به مناسبت سالروز حماسه 9 دی در دانشگاه خوارزمی گفت: در این مدتی که من در سمت مسئول بسیج دانشگاه خوارزمی فعالیت دارم تا به حال توانسته ایم کرسی آزاد اندیشی با موضوع اقتصاد مقاومتی را برگزار کنیم اما از این دست برنامه های سیاسی در این دانشگاه انجام نشده است.

وی افزود: به مناسبت سالروز حماسه 9 دی قرار بود در این دانشگاه نشستی با حضور دکتر فاطمه آلیا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شود که ما به معاونت فرهنگی دانشگاه اعلام کردیم.

جانشین بسیج دانشجویی پردیس تهران دانشگاه خوارزمی از ممانعت معاونت فرهنگی دانشگاه در خصوص برگزاری این نشست خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه که وظیفه استعلام از ریاست دانشگاه را برعهده دارد به ما ابلاغ کرد که ریاست دانشگاه با برگزاری این جلسه مخالفت کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: معاونت فرهنگی به ما این اجازه را داد که این جلسه را نه در سطح دانشگاه و فقط برای خود اعضای شورا برگزار کنیم که این هدف ما از برگزاری این جلسه را شامل نمی شود.

طهماسبی یکی از دلایل ریاست دانشگاه را نزدیک بودن ایام امتحانات برشمرد و افزود: رئیس دانشگاه اعلام کرده بود که با توجه به نزدیک بودن ایام امتحانات نمی خواهیم که جو دانشگاه از این حالت آرامش در بیاید و این در حالی است که فرجه امتحانات ترم دانشجویان از هفته آینده و امتحانات از 15 دی ماه آغاز می شود.

پاره کردن پوسترهای برنامه 9 دی در دانشگاه یاسوج
پوسترهای برنامه 9 دی دانشگاه یاسوج توسط افراد ناشناس پاره شد تا مانع حضور دانشگاهیان در برنامه «پشت پرده‌های فتنه 88» شوند. بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج به مناسبت گرامیداشت حماسه مردمی 9 دی، از ستار هدایتخواه، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی در این دانشگاه دعوت کرد. موضوع ویژه برنامه 9 دی بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج، «ابعاد پنهان فتنه 88» و «تحرکات از دانشگاه تا سرویس‌های جاسوسی» بود که طی روزهای اخیر در پوستر فراخوان این برنامه اطلاع رسانی شده و در دانشگاه نصب شد.

طی دیروز و روزهای پیش، عده ای به صورت ناشناس اقدام به پاره کرن پوسترهای این برنامه کرده اند تا شاید مانع از آگاهی قشر دانشجو و دانشگاهی از واقعیت های فتنه 88 شوند.

نکته قابل تامل این اتفاق حجم پوسترهای پاره شده در دانشکده فنی است که به نسبت دیگر نقاط دانشگاه بیشتر مورد تعرض مغرضان قرار گرفت.

خبرگزاری دانشجو در این باره نوشت: طی روز های منتهی به برگزاری برنامه حماسه 9 دی در دانشگاه یاسوج، تماس های مشکوکی از طریق تلفن با برخی از دانشجویان بسیجی این دانشگاه برقرار می شد که به نوعی خواهان لغو این برنامه بودند.

تهدید و ارعاب دانشجویان پس از توزیع نشریه 9 دی

در دانشگاه سیستان و بلوچستان، شب گذشته اعضای یک تشکل منسوب به جریان فوق و موسوم به انجمن پیرو خط امام(!) با تهدید و ارعاب مانع از توزیع نشریه انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه شد؛ نشریه ای که پیرامون حماسه 9 دی انتشار یافته بود.

اعضای این تشکل که ظاهرا مطالب نشریه به مذاق شان خوش نیامده بود، دانشجویانی که قصد داشتند این نشریه را در خوابگاه توزیع کنند تهدید کردند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن