دیدبان
حجت الاسلام سالک در گفت و گو با افکارنیوز:

ما منتظر فتنه بزرگتری هستیم

ما منتظر فتنه بزرگتری هستیم

به گزارش دیدبان به نقل از افکار ، نهم دی ماه نقطه عطفی در تاریخ کشور است که به مقام معظم رهبری در مورد آن می فرمایند مشت محکم مردم بر دهان فتنه گران بود. روزی که مردم به صحنه آمدند و بساط فتنه گران سال ۸۸ را از خیابان ها برچیدند و از ولایت دفاع کردند.

برای بررسی دست آوردهای نهم دی و ابعاد فتنه با حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو جامعه روحانیت مبارز گفت و گو کردیم. وی در این گفت و گو هشدار داد که فتنه بزرگتری در راه است و مردم مراقب باشند فتنه گران به مناصب حکومتی برنگردند.

با توجه به نزدیکی نهم دی ماه و سالروز تاریخی راهپیمایی مردم در محکومیت فتنه و دفاع از حریم ولایت، به نظر حضرت عالی این روز چه دست آوردهایی برای نظام و انقلاب داشت؟
۹ دی تجلی قدرت مقلب القلوبی خداوند متعال و اراده توام با بصیرت امتی است که وفادار به اسلام و ولایت است.

نهم دی از جمله نقاط عطف های تاریخ انقلاب اسلامی می باشد که اگرانقلاب ۳ الی ۴ نقطه عطف مانند ۲۲ بهمن در تاریخ داشته باشد، نهم دی یکی از آنهاست. روزی است که جریان های پشت پرده ای که توسط طراحان داخلی و خارجی هدایت شده بود را رسوا کرد.

این روز واقعیت افراد و تفکری که عمری دم از امام(ره) و ولایت می زدند روشن کرد که اینگونه نیست و بر حسب منافع خود از ولایت دفاع می کردند و آنجا که منافع آنها به شکلی دیگر باشد برای ولایت شمشیر می کشند و اینها در مقابل ولایت شمشیر کشیدند.

راهپیمایی مردم در ۹ دی دست آمریکا و انگلیس را در حمایت از فتنه گران رو کرد و عامل رشد بصیرت توده های مردم بود البته اگرچه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند خواصی در فتنه سال ۸۸ مردود شدند.

آیا فتنه سال ۸۸ ولین حرکت جدی دشمنان برای براندازی نظام بود؟
فتنه سومین حرکت مهم بود که توسط جریان های اطلاعاتی و امنیتی بین المللی سازماندهی شد و با به کار گیری عناصر داخل کشور در سطح جامعه اجرا کردند. اولین کودتاها و جریانات داخلی و منافقین و جنگ بر علیه ایران در ۸ سال بود.

دومین حرکت خارجی ها در سال ۷۸ صورت گرفت و سومی آنها فتنه ۸۸ بود.

آیا امکان فتنه جدید در آینده وجود دارد؟
ما منتظر فتنه بزرگتری هستیم که در راه است.

برخی ها از فتنه سال ۸۸ به عنوان سوء تفاهم یاد می کنند که دیگر تمام شده، آیا به واقع اینگونه است؟
عده ای برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود تعابیر مختلفی دارند ، تعابیر آنها قابل توجه است، اینکه می گویند سوء تفاهم شده ، فکر میکنم کسانی که این حرف را می زنندمعنا و مفهوم سوء تفاهم را نمی فهمند. سوء تفاهم دو طرف و مسائلی دارد. عده ای نیز میگویند حادثه و اتفاقی بوده که اتفاق افتاده و نباید آن را کش داد و طولانی کرد و آن را ختم کنیم.

عده هم معتقد به محامه علنی سران فتنه هستند و اینکه کسانی که عامل تشکیل این فتنه در ایران بودند که نظرشان بر روی احمدی نژاد است این مساله هستند و حتی برخی بی حیا تر عامل فتنه را مسئول بالاتر می دانند.

عده ای معتقدند باید آشتی ملی به وجود اورد و دو طرف باید آشتی ملی انجام دادو موضوع را ختم کرد اما پاسخ من این است علیرغم این موضوعات و دیدگاهها ابعاد پشت پرده فتنه هنوز مشخص نشده است و رهبری فرمودند چه من باشم و نباشم آینده تاریخ ابعاد این فتنه را مشخص خواهد کرد و معلوم می شود عوامل اصلی چه بوده است.

فتنه ۸۸ چه تاثیرات اقتصادی بر کشور داشت؟
بزرگترین ضربه اقتصادی را فتنه به کشور زده و سران فتنه این پیام را به آمریکا دادند که تحریم انقلاب را تشدید کند . فتنه کمر انقلاب را شکست. فتنه امام(ره) و ارزشهایی که آفریدند را زیر سوال برد و بستری برای هجمه سنگین علیه نظام و رهبری و فرهنگ دینی کشورشد.

فتنه بش از ۳۰ نفر کشته و ۱۲۰ بانک دچار آتش سوزی شد. مسجد را به آتش کشیدند و مغازه های آن را سوزاندند و اثار فتنه تنها سیاسی نبود بلکه اجتماعی و اقتصادی بود. به همین سادگی نمی شود از فتنه گذشت و چیزی نیست که با آشتی ملی حل شود.
باید در ابعاد مختلف برنامه ریزی کرد و ابعد فتنه را مشخص کرد.

چرا برخی سعی می کنند فتنه گران را به عرصه اجرایی کشور برگردانند؟
اگر سران فتنه و پشتیبانان فتنه امثال خاتمی در هر کشوری بودند آنها را اعدام می کردند . اینها از رافت اسلامی و عنایات خاص مقام معظم رهبری دارند سوء استفاده می کنند . بازگشت اینها به مناصب حکومتی بستری برای ورود آمریکا است و خط قرمز این ملت فتنه است.

از سوی دیگر مردم در نهم دی پیام داند که مسئولان باید التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی داشته باشند. فتنه گران هم قانون اساسی را شکستند و هم در مقابل ولایت قرار گرفته و هم پشت پا به خواست مردم زدند.

کسانی که قانون شکنی کرده و بحث تقلب را مطرح کردند و بعد هم خواستند به رهبری تحمیل کنند که انتخابات را باطل اعلام کنند و رهبری نپذیرفتند و فرمودند راه قانونی را طی کنند.
به مردم هشدار می دهیم که مراقب اینها باشید زیرا می خواهند به راحتی برگردند و خط بطلان بر جنایات خود بکشند. ما احساس خطر می کنیم زیرا می خواهند فتنه بزرگتری به راه بیاندازند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن