دیدبان

حذف یارانه ثروتمندان پیچیده است

حذف یارانه ثروتمندان پیچیده است

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، مسعود نیلی امروز در نشستی خبری در مورد رشد ۴ درصدی اقتصادی گفت: اگر رشد اقتصادی قابل مشاهده بود، محاسبه نمی‌شد. آنچه محاسبه می‌شود اطلاعات مربوط به صدها هزار قلم کالا است که تلفیق می‌شوند.

مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور افزود: وقتی رشد اقتصادی پس از روندی منفی مثبت می‌شود، به این معنا نیست که رشد همه فعالیت‌ها مثبت شده است بلکه برخی مثبت و برخی منفی است و به مرور تمامی تبدیل به مثبت خواهند شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فصل اول و دوم مثبت شدن رشد اقتصادی را تجربه می‌کنیم ولی اینکه این روند تبدیل به حس بازار شود نیاز به زمان و کار دارد و روند رشد اقتصادی نسبت به روند نزولی اقتصاد به وضعیت ملایم صعودی تبدیل شده است.

نیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۴ گفت: اقتصاد ما در شرایطی قرار گرفته که نمی‌شود تغییرات بزرگی در آن اعمال کرد. افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۳ در شرایط بد اقتصادی اتفاق افتاد اما نه در رکود اثر گذاشت و نه در تورم. زیرا جنبه‌های مختلف حامل‌های انرژی در آن دیده شده بود.

مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور ادامه داد: در سال ۹۴ با موضوع کاهش قیمت نفت مواجه هستیم و این موضوع فاصله ما را با قیمت‌های جهانی کمتر می‌کند اما ضرورت تداوم اصلاح بازار انرژی براساس قانون هدفمندی یک مطالبه قانونی است که باید دنبال شود.

به گفته وی، در سال ۹۳ دولت از همه ظرفیت‌های قانونی ماده ۲۱ استفاده نکرده بود، بنابراین در سال ۹۴ این وضعیت ادامه خواهد داشت، بدین ترتیب شاهد حفظ سقف عدد ماده ۲۱ بودیم.

وی با بیان اینکه در اصلاح قیمت‌های انرژی با خطوط راهنما مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: حذف دهک‌ها در ارتباط با یارانه‌های نقدی موضوعی پیچیده است که در کنفرانس اقتصاد ایران به آن پرداخته خواهد شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن